Avatar billede stretch Nybegynder
27. december 2003 - 20:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

GEndannelse af mislykkes partition i Partition Magic

Hej jeg har et kæmpe problem.
Jeg har skulle samle nogle partitioner på min 120 gb disk. Hvor der stadig lå filer på det drev jeg ville have tilføjet de 2 andre partitioner jeg havde. Så gik partition magic i koks og genstartede min maskine. Og nu er mit drev på min disk helt fucked. Jeg skal nemlig bruge de ting der ligger på det, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der kendte til et program hvor man kunne gendanne sin disk som den var før partition magic blev brugt.
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2003 - 20:44 #1
1) Lavede du rescue disketter da du installerede PM? (er en god idé ellers) De kan måske redde det.
2) Prøv med http://download.pcinspector.de/pci_filerecovery.exe kan redde tabte/slettede partitioner. Har selv brugt det hos en ven til at redde en slettet+formateret partition.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. december 2003 - 20:45 #2
du kan hente
disk investigator http://www.theabsolute.net/sware/dskinv.html
file recovery http://pcinspector.de/file_recovery/download.htm
lost and found (dos)
alle gratis
alt om data har haft en artikel om det
og vinderen blev
get data back for fat http://runtime.org
men det koster 70 USD .. men der er måske en trial

men du skal ikke regne med at de kan finde alt... og når du instalerer nye ting bliver der overskrevet et sted på disken .. det der lå der vil ikke kunne blive gendannet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. december 2003 - 20:46 #3
prøv chalde's svar først .. det kan være du er heldig ;)
Avatar billede stretch Nybegynder
27. december 2003 - 20:47 #4
sådan som de er nu kan jeg godt se de mapper og ting på det drev, men det er totalt volapyk filer hvis du forstår. Og har prøvet det der pci men kan ikke helt finde rundt i det. Det kan godt irritere mig at den har fucked de mapper og filer op. Det er som om de er blevet krypteret eller noed.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. december 2003 - 20:47 #5
nå det er den samme jeg har fat i .. vidste ikke den kunne gendanne partitioner
Avatar billede stretch Nybegynder
27. december 2003 - 20:49 #6
det der getdataback har jeg selv. Men det er lidt svært at hitte rundt i hvad man skal vælge osv. For der står ikke ligefrem skide mange oplysninger når man skal scanne drevene igennem....
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. december 2003 - 20:59 #7
jeg kan desvære ikke guide dig igennem det, da jeg ikke har oplevet noget ligende før.. :/
men hvis det er muligt er det værktøjerne du skal bruge... læs evt help for programmet det skulle forklare noget omkring hvordan man bruger det.
Avatar billede stretch Nybegynder
27. december 2003 - 21:01 #8
well jeg vil prøve det. Jeg siger tak for hjælpen..
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. december 2003 - 21:05 #9
det var så lidt håber det lykkedes for dig.
Avatar billede stretch Nybegynder
27. december 2003 - 21:14 #10
håber jeg osse ellers blir jeg meget trist. Det drejer sig om 60 GB med filer jeg skal bruge