Avatar billede alnoee Nybegynder
18. januar 2001 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ConnectionString i global.asa

Hejsa

Nogen der kan fortælle mig hvordan man laver en connectionstring i global.asa så følgende script kommer til at virke:

http://www.asp.dk/sourcecode.asp?mode=info&source_id=40

Avatar billede guro.not Nybegynder
18. januar 2001 - 17:24 #1
Dette skulle kunne bruges, men er ikke testet.

sub session_onstart
    session(\"ConnectionString3\") = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\\subdomain.mdb;\"
end sub

Husk at rette stien til db\'en..
Skriv hvis det ikke virker..

Guro.not
Avatar billede alnoee Nybegynder
18. januar 2001 - 17:33 #2
Virker perfekt !!

Tak for hjælpen !
Avatar billede guro.not Nybegynder
18. januar 2001 - 17:42 #3
Lige en lille ting..

Det ville være smartere hvis det blev lavet om til

sub application_onstart
application(\"ConnectionString3\") = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\\subdomain.mdb;\"
end sub

Og du så laver en søg og erstat på session(\"ConnectionString3\") og retter det til application(\"ConnectionString3\")

Grunden er at hvis du får rigtigt mange besøgende, vil der på den første måde blive oprettet en variabel i hukommelsen. Men på den nue måde bliver der kun oprettet 1.

Guro.not
Avatar billede blazer Nybegynder
19. januar 2001 - 15:01 #4
at lægge det i en session variabel er direkte idiotisk!
Avatar billede guro.not Nybegynder
19. januar 2001 - 15:29 #5
blazer..

Det burte hverken være en session eller en application variabel.

Det drejer sig kun om en asp side som bruger den variabel..

Så en lokal variabel havde været det bedste efter min mening.. er du enig??

Guro.not

Avatar billede blazer Nybegynder
19. januar 2001 - 15:35 #6
altså....i en app string er det fint nok..men session...det vil sige at HVERgang der gå en ind så har den det xtra at huske på...+ den husker det 20 min efter brugeren har lukket browseren.........
Avatar billede alnoee Nybegynder
19. januar 2001 - 15:36 #7
Hvordan kan jeg gøre det mere effektivt ?
Avatar billede guro.not Nybegynder
19. januar 2001 - 17:53 #8
Hej igen alnoee.

jeg ser to ting som vil være en forbedring..

1. admin.asp
Den session variabel som jeg lavde om til en application variabel, skal laves om til en \"normal\" variabel..
Lige som de connection variabler der bruges i default.asp

2. defualt.asp
Her skal alle de conect variabler laves om til application variabel.

Det er sådan lige det jeg kan komme på..

Hvis der er andet du gerne vil have hjælp til så skriv..

Guro.not