Avatar billede hellswonars Nybegynder
26. december 2003 - 21:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad for en harddiske er bedst hvis den som min. skal have 160Gb

hej jeg skal ud og købe en harddisk.. Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe for en...
Om den skal være SATA eller ATA.
hvad for et mærke de 3 som jeg har kig på er Western digital, Segate, Maxtor
hvad for en harddisk er mest stabil og bedst og den skal som minnimum have 160, meget gerne mere. og koste max 1500 kr. Da jeg skal til Århus i morgen ville d være rigtig godt hvis nogen gad og kigge inde på Shg.dk hjemmeside og se om der var en god disk der....:-)
Avatar billede nse Nybegynder
26. december 2003 - 22:00 #1
Shg.dk har lukket i morgen
Avatar billede nse Nybegynder
26. december 2003 - 22:07 #2
Har selv 2 Seagate SATA harddiske i en server, og de virker upåklageligt bortset fra, at den ene var defekt allerede ved ankomst, men alle harddiskproducenter døjer med meget høj fejlrate.
Men jeg vil nok anbefale en Maxtor eller en Seagate. Jeg valgte Seagate på baggrund af, at de har fået god omtale.
Avatar billede nse Nybegynder
26. december 2003 - 22:09 #3
Ellers så skal du vælge en Western Digital, de har en lavere søgetid:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374647995
Avatar billede nse Nybegynder
26. december 2003 - 22:09 #4
Undskyld.. Jeg tog fejl af datoen, Shg har åben i morgen :)
Avatar billede nse Nybegynder
26. december 2003 - 22:12 #5
Avatar billede d0wd Nybegynder
27. december 2003 - 00:28 #6
plus man faktisk ikke hører seagaten når den kører.. dejlig disk, har selv købt 3 160gb hos shg :)
Avatar billede sakul Praktikant
29. december 2003 - 03:09 #7
jeg ville absolut vælge maxtor... jeg har selv en splinter ny en af slagsen.. og den er absolut lydløs....
Min er dog en 80 gb Maxtor DiamondMax Plus 9
Tjek det nye alt om data blad der er en test af forskellige drives... Maxtor render af med sejren...!!!
Seagate sucks ifølge testen...

I testen jeg her refererer til mener de at man skal vente lidt med at købe sata
..Bla fordi at Sata bruger mere cpu kraft end Ata... Sata er et ikke færdigt udviklet koncept.... Men det kommer til at sparke røv på et tidspunkt..
Godt nytår...

  NB.  I testen i bladet er det Samsung-Hitachi-Maxtor-Seagate- og Western digitals disks der bliver testet... alle er på 160 gb.
Maxtor og Hitachi løber af med sejren.. men Maxtors disk scorer som den eneste 10/10 ud af 10 mulige
Til sammenligning score Westerns 7/6  og Seagate´s 7/8
Maxtors vinder bla på lang hurtigst burst rate
Den ligger nemlig på 104 mb/s
Hvor Seagates ligger på  84,9 mb/s
Og Westerns har laveste i testen på 74,6 mb/s
Til slut vil jeg lige sige at Hitachi´s disk løber med sølvet.

Men døm selv.. jeg er ihvertfald meget tilfreds med min Maxtor... ;-)