Avatar billede carbonic Nybegynder
26. december 2003 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overføre store mængder data bag kraftig beskyttende firewall

Min internetudbyder har en meget kraftig firewall, som gør mig totalt usynlig på internettet, hvilket resultere i at enhver server jeg laver ikke kan bruges af andre end mig.
Jeg kan derfor ikke lave en FTP server og MSN overføre med cirka 4kb/sek fordi det bliver nød til at køre over html protokollen.
Hvordan kan folk hente store mængde data fra min computer?
(jeg kan ikke fjerne sikkerheden på givende tidspunkt)
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
28. december 2003 - 20:14 #1
Hos min udbyder kører de også med firewall, og den kan jeg ikke undgå. Den eneste måde jeg kunne undgå den på, var hvis jeg fik et fast ip. Det var hvad jeg fik og vide, måske kan det lade sig gøre hos din udbyder også...hvem ved.
Avatar billede langbein Nybegynder
01. januar 2004 - 17:35 #2
Det spørs jo litt hvor firewallen befinner seg hen. Den ligger vel ikke i selve modemet for tilkoplingen ?? (Slik at den eventuelt kan åpnes.)
Avatar billede carbonic Nybegynder
01. januar 2004 - 23:01 #3
citat fra mig selv: "Min internetudbyder har en meget kraftig firewall"
Men nej det ligger ikke i selve modemet men HOS internetudbyderen
Avatar billede juggernutt Nybegynder
27. februar 2004 - 10:16 #4
du kan godt lave en FTPserver og hente en adresse ude i "byen" , så vil din hostadr. evt. hedde ftp.carbonic.nu, det gør man normalt når, som jeg har skjult dynamisk ipadresse(webspeed), det fungere på den måde at du kobler op til den server du har valgt, som derfra peger på din FTPserver, du har også en lille ekstra sikkerhed i det du kan styre hvem der henter data fra dig, bla. med brugernavn og password, og som regel har du lov til at FTP igennem internetudbyders FW....
Avatar billede carbonic Nybegynder
18. september 2004 - 15:00 #5
æv - intet brugbart