Avatar billede ymmot69 Nybegynder
26. december 2003 - 16:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

højtaler problem

Jeg har et par jbl højtaalere, ikke noget fancy...
de har virket fint for mig i et par år, men nu er den venstre begyndt at skratte helt vildt når jeg bare rør ved volume knapppen.. det er skide hamrende irriterende... er der noget man kan gøre,,, eller er de på vej til de evige jagtmarker....???
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. december 2003 - 16:33 #1
Det er formodentlig en halvdefekt volumenknap (potmeter). Jeg ved ikke om man kan adskille dem og rense dem, men hvis ikke de er meget værd, så overvej et par nye...
Avatar billede marzman Nybegynder
26. december 2003 - 17:48 #2
Ja det er nok potmeteret der er ved at gå i udu... jeg havde nogle trust som gjorde det...! men det er ikke så svært at skifte dem hvis det er...!
Avatar billede follmann Novice
26. december 2003 - 23:03 #3
Du kan prøve følgende:
1. sørg for ikke at have noget med lyd kørende.
2. drej din volumen knap 20-30 gange frem og tilbage - hen over det sted hvor den skratter.

Det lyder som om der er samlet skidt i knappen og det kan til tider slides af på denne måde.
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
28. december 2003 - 00:07 #4
hey Follman... det virkede sgu... ufatteligt.... smid et svar og du får dine points-... ærligt fortjent..
Tak alle...
Godt nytår....
Avatar billede follmann Novice
28. december 2003 - 12:39 #5
Her er mit svar *S*

God Jul og godt nytår til alle.