Avatar billede xoinst Nybegynder
26. december 2003 - 16:16 Der er 21 kommentarer

valg af AMD cpu

Hej der...
Da jeg nu står over for et køb af en ny cpu da min gamle to træ skoene, har jeg fået et problem.
Siden jeg sidst købte min computer er udviklingen gået for hurtig, jeg ved ikke længere hvad for en art cpu jeg skal vælge.
Jo nyre arten er (Barton f.eks.) desto dyre bliver de, og tilmed, så er deres klok frekvns efter dyre arter pludeselig lavere.
Er det, det værd. Vil det sige at de kun er mere stabile og levere mindre varme, eller hvad er der sket :)
Avatar billede ird Praktikant
26. december 2003 - 16:17 #1
Har selv lige købt en Barton 2500 og clocket den til 3200. Det er den bedste CPU jeg til dato har haft
Avatar billede xoinst Nybegynder
26. december 2003 - 16:19 #2
vil det sige at de er nemme at overclocke vis man passer på :o
Avatar billede xoinst Nybegynder
26. december 2003 - 16:27 #3
nå men ingen svar, ingen point :(
Jeg bliver det svære nydt til at smutte.
Avatar billede allanfo Praktikant
26. december 2003 - 16:40 #4
Det er jo først og fremmest nødvendigt at vide, hvilket bundkort du skal bruge den til. Når du ved det, så find ud af hvilke(n) FSB bundkortet understøtter. Når du ved det, så er valgmulighederne indsnævret kraftigt. Vælg den hurtigste FSB, som dit bundkort understøtter og se, hvilke processorer der understøtter samme FSB. Det ville jo være dumt at vælge en processor, der ikke kan bruges med dit bundkort.
Når du har styr på det, så vælg den dyreste processor, som du har råd til. Pris og ydelse følges nemlig ad. Og en Barton med en højere FSB end en Athlon vil give bedre ydelse, selvom de tilsyneladende har samme clockfrekvens.
Avatar billede espersen Novice
26. december 2003 - 19:58 #5
har selv Barton 2500+ som er nem at OC - og findes til meget fornuftige priser!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019

Den kører gerne FSB 333 og mere ;-)

Som Allanfo er inde på, så skal du have et blik på dit bundkort om hvad det bl.a. understøtter.

Drop in-a-box løsningen - vælg selv din køler for max kølingseffekt samt mindre støj.
Avatar billede ird Praktikant
26. december 2003 - 23:11 #6
espersen den barton 2500 kan kun clockes til 200fsb
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 08:36 #7
du mener OC til 2*200 på et DualChannel ?
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 09:41 #8
Nope fra standard er det sat til 166fsb og kan derefter oc's til 200 :)
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 09:48 #9
jeps ;-)

Vi må hellere vente på at xoinst kommentere hvilket bundkort, han vil sætte den nye CPU i.
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 09:49 #10
men jeg har kørt 2 * 210 mhz på mit Epox (ram sat lidt lavere)
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 09:50 #11
Epox?? snakker vi ikke processor?
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 10:06 #12
Det var min Barton 2500+ som kørte 2 * 210 mhz    ;-)
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 10:09 #13
Nu er jeg forvirrert :))
Avatar billede espersen Novice
27. december 2003 - 10:16 #14
smider lige et link til 3dmark-test : http://service.futuremark.com/compare?2k1=6743623
Avatar billede ird Praktikant
30. december 2003 - 19:07 #15
kunne være dejligt med feedback?
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
03. januar 2004 - 00:17 #16
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1688

køben 2500+ den for du mest ud af.... den er nem og god at clock på....
Avatar billede ird Praktikant
03. januar 2004 - 09:20 #17
Fedt svar lord-klaus! Det er jo ligesom sagt utallige gange ikke?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 20:33 #18
Hvis du har fået svar på dit spørgsmål/løst problemet, bedes du lukke det ved at acceptere et eller flere af de rigtige svar - eller komme med feedback ?

Læs evt. her hvorledes: http://expfaq.1go.dk/?id=5#pointsystem.
Avatar billede ird Praktikant
09. juni 2004 - 08:16 #19
Du må sådan set selvom det her, men du burde kikke lidt her:

http://expfaq.1go.dk/?id=1#vejledning_til_nye_brugere
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Så er du godt igang med at blive en god bruger af forrummet.
På den måde slipper du for irettesættelser fra folk hvis du træder ved siden af :))

Husk at lukke dine gamle spørgsmål. Dette gør at du en aden gang har nemmere ved at få kvalificeret hjælp :)

Alt med gult og mørkegrønt venter på afslutning eller feedback.
Avatar billede espersen Novice
12. marts 2005 - 22:35 #20
husk at lukke spørgsmålet ved at markere et/flere navne herude til venstre og klikke på Acceptér ;o)
Avatar billede allanfo Praktikant
08. marts 2006 - 19:21 #21
På tide at lukke. Læg selv et svar og accepter det.
Eller accepter nogle af de allerede afgivne svar.