Avatar billede jing Nybegynder
18. januar 2001 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cross browser Marquee - HASTER

hey

mangler en crossbrowsermarquee der også virker i f****** Netscape6
bruger pt dette:

<script language=\"JavaScript1.2\">

var marqueewidth=40
var marqueeheight=48
var speed=2
marqueecontents=\' \'

if (document.all){
with(document){
    write(\'<marquee direction=\"up\"  id=\"cmarquee01\" scrollAmount=\'+speed+\' style=\"height:\'+marqueewidth+\'\">\'+marqueecontents+\'</marquee>\')
    write(\'<iframe id=\"scrollerrefresh\" style=\"display:none\" src=\"Title.asp\"></iframe>\')
}
setInterval(\"document.frames.scrollerrefresh.location.reload(true)\",2000)
}

function updatescroller(txt){
marqueecontents = \'<font face=Verdana><color=white><font size=1>\' + txt + \'<br></font>\'
if (document.all){
cmarquee01.innerHTML = marqueecontents
}

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (document.layers){
setTimeout(\"window.onresize=regenerate\",450)
intializemarquee()
}

function intializemarquee(){
document.cmarquee01.document.cmarquee02.document.write(marqueecontents)
document.cmarquee01.document.cmarquee02.document.close()
thelength=document.cmarquee01.document.cmarquee02.document.height
scrollit()
}

function scrollit(){
if (document.cmarquee01.document.cmarquee02.top>=thelength*(-1)){
document.cmarquee01.document.cmarquee02.top-=speed
setTimeout(\"scrollit()\",100)
}
else{
document.cmarquee01.document.cmarquee02.top=marqueeheight
scrollit()
}

window.onload=regenerate2
</script>

<ilayer width=&{marqueewidth}; height=&{marqueeheight}; name=\"cmarquee01\">
<layer name=\"cmarquee02\" width=&{marqueewidth}; height=&{marqueeheight};></layer>
</ilayer>

hvor title.asp er automatisk generet indhold til marquee-texten

nogle der har en løsning???

Avatar billede jakoba Nybegynder
18. januar 2001 - 21:18 #1
Hvis du vil have en marque der virker både i IE og Netscape kommer du nok ikke udenom at lave den med en java applet. Du kan fx hente en her.

http://www.fennex.de/web/english/fennex_mq2.htm

mvh JakobA
Avatar billede jumper Nybegynder
19. januar 2001 - 06:51 #2
En marquee er blot et lag der flytter sig frem og tilbage.

Du kan finde mange crossbrowser marquees på nettet, prøv at søge på Google:

http://www.google.com/search?q=cross+browser+marquee&hl=da&lr=

Det første link peger til

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm

som ser ud til at virke fint, i modsætning til det kode du fandt på Jubii HitRadio ;)

/Thor
Avatar billede jing Nybegynder
19. januar 2001 - 08:49 #3
hey jumper

fandt den nu ikke på jubii, men kan da godt se at  de bruger den samme - fandt den hos dynamicdrive.com. Og ja Jubii har skamløst rippet den til mindste detalje (hvorfor pokker de ikke har en netscape sikker løsning fatter jeg ikke)

jakoba>>hvorfor kommer jeg ikke udenom en javaløsning?...skulle da sagtens være muligt at lave den med lidt layer eller fx flash!

/Jing
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. januar 2001 - 16:06 #4
Du har ret. Jeg tog munden lovlig fuld der.
Ved \"crossbrowser OG god bagudkompatibilitet\" vil jeg dog holde ved det. Du kan komme helt tilbage til NS3 og IE4 (måske endda IE3) med en java applet. Det kan du næppe med DHTML eller Flash.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. marts 2001 - 19:08 #5
Mon ikke du kunne bruge Geeeet\'s scroller. den er kompatibel med alle kendte browsere, og gratis at tage og tilrette:
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
Avatar billede jing Nybegynder
21. marts 2001 - 15:12 #6
har opgivet, og lavet en flash-løsning istedet!

- så hvordan sletter jeg dette spørgsmål?

/Jing
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. marts 2001 - 21:32 #7
Du skriver et svar og accepterer det selv.

mvh JakobA
Avatar billede jing Nybegynder
22. marts 2001 - 08:19 #8
hermed lukker og slukker jeg dette spørgsmål.

tak for svarerne - selvom jeg valgte en anden løsning :-)

mvh
Jing
Avatar billede jing Nybegynder
22. marts 2001 - 08:21 #9
og til jakoba

....det var jo ikke en scrollbar jeg søgte - men en marque

jumper - tjaaah selv jubii ripper jo fra andre kan jeg se! (ingen kredit til dem der har lavet den margue i bruger!)