Avatar billede shaagerup Nybegynder
26. december 2003 - 01:11 Der er 2 løsninger

Panasonic NV-GS1

Hej..

Jeg har i et halvt års tid haft et Panasonic NV-GS1 video-kamera.. Men der er nogen ting ved det som irriterer mig:

- Når kameraet står på et stativ, og man går fra side til side foran kameraet, flytter billedet sig - helt uden at man har rørt ved hverken kameraet eller stativet.

- Kameraet finder selv ud af hvor meget lyden skal forstærkes, hvilket gør, at man i mange tilfælde bliver nødt til at bruge ekstern lydoptagelse (hvilket gør det meget besværligt, når man skal til at få lyd og video til at passe sammen bagefter).

Er der nogen løsninger på disse problemer?
Avatar billede soren_moller Nybegynder
26. december 2003 - 11:18 #1
Din historie med billedet der bevæger sig lyd lidt underlig, men slå alt auto fis fra, - det virker.

Slå auto audio gain fra. Hvis der ikke er tilslutning til ekstern mic. så brug et klap/klap-træ.
Avatar billede shaagerup Nybegynder
13. juli 2004 - 22:17 #2
.. Det med billedet er ikke løst, heller ikke selvom alt autofis er slået fra.. Man kan heller ikke slå Audio Gain fra på kameraet.. Men du får 50 point for idéen om ekstern mic og klaptræ..