Avatar billede holmmloh Nybegynder
25. december 2003 - 21:00 Der er 3 kommentarer

nero converter perfekt men ikke tmpgenc ikke

Jeg har prøvet at converte avi til dvcd med tmpgenc, hvor jeg har prøvet med forskellige bitrate hvis det altså skulle hjælpe, men det hakker meget når jeg efter brænding afspiller filen på min stationære dvd-afspiller. Når jeg derimod convertere med nero bliver det helt perfekt. hvad mangler jeg, eller har gjort galt i tmpgenc?
Avatar billede holmmloh Nybegynder
25. december 2003 - 21:01 #1
dvcd lig. svcd
Avatar billede soren_moller Nybegynder
26. december 2003 - 11:25 #2
Du gør noget forkert, for TMPGenc er flere gange valgt til den beste encoder. Jeg syntes du skal følge de guides der er her: www.DVDrhelp.com
Avatar billede bentn Nybegynder
27. december 2003 - 02:33 #3
Det lyder som problmet skyldes, FPS = Frames per second.
F.eks har du en avi på 23.976 fps og du vælger en (s)vcd Template med 25 fps, så kan billedet godt ende med at hakke.- Tjek din fps på Avi'en.
Bitrate vil ikke hjælpe.- Det mere et sp om kvaliteten.- jo større jo bedre.

Du kan jo altid skrive hvad du gør, så det måske nemmere at overskue om du laver en fejl.
Det kan være du conventere/brænder en NTSC udgave i NERO som passer med de antal fps som din Avi har, og derfor er der ingen prob.- tjek opsætningen i NERO.