Avatar billede jeej2 Nybegynder
25. december 2003 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD+ kontra DVD-

Hvad er forskellen mellem DVD+ og DVD- og hvad skal man vælge når man køber DVD-optager
Avatar billede soren_moller Nybegynder
25. december 2003 - 17:24 #1
Køb en der kan klare begge formater. DVD+ er mest brugt i stand alone DVD optagere, hvor imod DVD- er MEGET mere kompatibel, og kan læses af stort set alle.
Avatar billede jeej2 Nybegynder
25. december 2003 - 17:40 #2
Jeg har tænkt mig at købe en stand alone DVD optagere og skal vælge mellem + eller minus. Hvad er det bedste
Avatar billede soren_moller Nybegynder
25. december 2003 - 17:43 #3
Vælg en der kan klare DVD- (men dem er der meget få af!) - Se evt. på http://www.recordere.dk/dansk.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
25. december 2003 - 17:45 #4
Jeg har en stand-alone dvd-recorder, og det er en dvd+. Der er ihvertfald en fordel ved at vælge dvd+r. Hvis du har optaget flere udsendelser på DVD+RW, kan du bagefter slette den udsendelse, du ikke vil have alligevel. Det mener jeg ikke man kan på en DVD-RW. Du kan også redigere i den, men det ved jeg så ikke, om man også kan med DVD-RW. Men jeg er ihvertfald glad for de features, den kan.
Avatar billede soren_moller Nybegynder
25. december 2003 - 17:46 #5
Jo kan man også på DVD-RW - det er bare maskin afhængigt
Avatar billede norbert Nybegynder
25. december 2003 - 17:48 #6
OK, det vidste jeg ikke :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. december 2003 - 17:51 #7
Du kan læse lidt om de forskellige formater her, så du ligesom selv kan danne dig et indtryk af, hvad du vil have.
http://www.gromit.dk/dvd/index.htm
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
Avatar billede soren_moller Nybegynder
25. december 2003 - 18:37 #8
Deudover har jeg hørt (ved ikke om det har nogen hold i virkeligheden) at DVD+ skulle have en MEGET bedre levetid end DVD- ! Jeg kan desuden anbefale dig at købe tomme medier her: www.nierle.de