Avatar billede klausens Nybegynder
25. december 2003 - 14:55 Der er 10 kommentarer

DVD - Hvorfor læser Xp den ikke?

Jeg har et problem med min DVD/Cdrom drev i computeren. Jeg kører Xp, når jeg putter en DVD i, siger den at der ikke er en plade i drevet, selvom jeg har puttet den i, og har prøvet DVD'en på en anden computer med Xp, der virkede den fint. Jeg har opgraderet fra Me til Xp for et par måneder siden, og der sagde den at "DVD dekoderen" skulle opgraderes, det har jeg så gjort, DVD softwaren jeg har installeret hedder PowerDVD, men ligger problemet ikke i Xp....?!
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 15:07 #1
Har du alle updates til windows?
Avatar billede klausens Nybegynder
25. december 2003 - 15:17 #2
Updates...? Nej, det har den anden computer heller ikke, men den siger jo at der ikke er noget i drevet...?
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 15:21 #3
Jo de updates løser mange fejl, og der er jo ligesom en grund til MS udgiver dem. Prøv at hente alle dem den finder til dig. Din sikkerhed er jo også helt ibund uden de updates ligesom din pc's programmer aldrig vil komme til at virke optimalt
Avatar billede klausens Nybegynder
25. december 2003 - 15:24 #4
Det kan godt ske, men når den ene virker...HVorfor så opdaterer...? Og jeg tror at det tager pænt lang tid med 56k:/
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 15:25 #5
Hmm jammen okay det er din pc det går udover! Er sikker på der vælter med virus og utøj på din pc, og du vil ikke få andet end problemer med din pc fremover trust me!
Avatar billede resten Nybegynder
25. december 2003 - 15:31 #6
Du kan prøve at slette PowerDVD genstarte og indstaler den igen og se om det kan hjælpe.
Avatar billede klausens Nybegynder
25. december 2003 - 15:34 #7
Der er bare noget jeg ikke kan forstå: Den anden computer spillede den bare i Media Player9, det har den med problemet også, kan det passe at PowerDVD ødelægger det for hele Xp...?
Avatar billede demo-man Nybegynder
26. december 2003 - 22:52 #8
Jeg syntes du skal slette det og installere det igen. Det kan løse mange problemer.. Den anden komputer der spillede den i Windows Media Player kunne evt. havde haft et codec til at spille DVD'er ? Jeg har haft samme problem som dig.. Jeg slettede og installerede bare... Prøv det!
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 10:58 #9
Er det ved at være tid til feedback :))
Avatar billede klausens Nybegynder
02. januar 2004 - 20:31 #10
Ja, snart...Men har lige haft travlt med Jul og nytår, men vil prøve demo-man's forslag imorgen