Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2003 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD afspiller film i blåt?

Hey, jeg har lige fået en Prosonic DVD-995 DVD afspiller i julegave i går, men jeg kan kun få den til at spille filmene i en blålig farve, hvilket jo ikke er meningen :S
Kan I sige hvad der er galt?

- zenit
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. december 2003 - 18:07 #1
Har du checket om Scartstikket / S-vhs / phono-stik er ok... Hvis en af dem er bøjede kan det godt gå ud overfarvemætningen.
Du skal også sikre dig at den er sat rigtig op (PAL).
Avatar billede eco2001 Nybegynder
25. december 2003 - 18:09 #2
Hvis du kan bytte stikkene ud med nogle fra andre apperater - kunne det jo være en god udelukkelsesmetode :)
(check også om de sidder ordentligt i og om de sidder i de rigtige slots)
Avatar billede mahp1 Nybegynder
25. december 2003 - 18:11 #3
Hent nye coder, jeg har haft samme problem, og hentede div. koder også virkede det igen
Avatar billede zenit Nybegynder
25. december 2003 - 19:12 #4
Der skal da ikke andet i end et scartstik og strøm, vel? Der kan nemlig ikke være mere i mit fjernsyn. Jeg har prøvet to forskellige scartstik, men de gav det samme resultat.

Koder, hvad mener du med det? Jeg har set inde i indstillinger, og der kan man ændre på regionerne, og jeg mener at den skal stå på region 2, når man er i danmark, ikke? Men den vil have en kode, hvis jeg skal kunne ændre det, og sådan en har jeg ikke fået :-/
Avatar billede zenit Nybegynder
27. december 2003 - 10:03 #5
Ingen med et svar?
Avatar billede rasmustj Nybegynder
27. december 2003 - 12:58 #6
Hej!
jeg har den samme dvd afspiller...og havde det samme problem!
Det eneste du skal gøre er at finde knappen "v-mode" på din dvd-fjernbetjening, så trykker du indtil du finder den farvekombination du kan li!

Håber det hjalp!
Mvh Rasmus!
Avatar billede zenit Nybegynder
27. december 2003 - 23:43 #7
rasmustj - Der sker altså ikke noget, hvis jeg trykker på den knap. Kender du koden til at kunne ændre det med regionerne?
Avatar billede zenit Nybegynder
30. december 2003 - 20:03 #8
Jeg har fået pengene tilbage for den, og køber en ny. Tak for hjælpen!