Avatar billede skirkdk Nybegynder
24. december 2003 - 14:59 Der er 7 kommentarer

Fra TV til Storskærm

Hejsa derude..Ja, som nogle af jer ved arbejder jeg i en IT afdeling, og har dertil modtaget en dejlig pakke fra Dell Computers indeholdende den nye Toshiba storskærms projekter der vejer 1,x kg :).. Lækkert!

Nok om det (glædelig jul forresten)

Som i jo nok ved sendes der idag klokken 16:00 Disneys juleshow, og vil i den anledning lige gøre en juletjeneste for mine små kusiner, så de kan få lov til at se Disneys Juleshow på et RIGTIGT fjernsyn ;)

Spørgsmålet er, hvordan får jeg liiiige signalet fra TV'et over i projektoren ? ..

Det er lykkedes mig at sætte den til PCen og til dvden ..men endnu ikke fjernsynet..

Hva gør jeg ?

http://dichael.dk/1.jpg
http://dichael.dk/2.jpg

Billedeguf :)
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
24. december 2003 - 15:13 #1
Brug evt et program som TV Tool... der findes dog også noget software til dit grafikkort der burde kunne gøre dette
Avatar billede madd Nybegynder
24. december 2003 - 15:21 #2
Jeg går ud fra at du ikke har TV-Tuner kort i din PC. Derfor;

Hvis der bag på dit fjernsyn er noget udgang med enten DVI eller andet, kan du koble projektoren her på.

Alternativet er at finde en gammel video, bruge den til at tune ind på kanalen og føre scartstikket/DVI over i projektoren. Hvis ikke der er scart stik i projektoren skal du have fat i en converter som kan lave scart input om til f.eks. Composite eller SVHS -- det er jeg sikker på findes i projektoren. (Composite er et alm. phonostik, SVHS er et sort stik med 4 ben.)

Held og lykke -- du er godtnok ved at have lidt travlt :-)

/mattias
Avatar billede skirkdk Nybegynder
24. december 2003 - 15:22 #3
Snakker om hvordan jeg får fjernsynet op på storskærmen, computeren er rimelig irrelevant nu..
Avatar billede madd Nybegynder
24. december 2003 - 15:22 #4
Har Dell været SÅ flinke at dele projektorer ud i julegave i år ? :)
Avatar billede madd Nybegynder
24. december 2003 - 15:24 #5
Essensen er at du bliver nødt til at have noget der kan tune ind på TV-signalet og "skælne" programmerne fra hinanden; dette kunne være en video eller tv'et eller et tv-tuner-kort i PC'en.
Avatar billede skirkdk Nybegynder
28. december 2003 - 19:36 #6
.. Brugte et C-Video kabel
Avatar billede skirkdk Nybegynder
28. december 2003 - 19:36 #7
..