Avatar billede garborg Nybegynder
24. december 2003 - 14:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Virus som gør det umuligt at browse?

Problemet ligger i at jeg ikke kan connecte til internettet på min laptop, men kan godt pinge og få svar.
Jeg har 2 stationære som fungere fint på internettet, og så har jeg hørt at der findes en virus som gør det umuligt at gå på internettet?
Nogen der har en løsning eller evt. kender den virus og ved hvor man kan hente remove tools?
Avatar billede netpxg Nybegynder
24. december 2003 - 14:57 #1
Led efter hijackthis herpå eksperten, så finder du de rette tools.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. december 2003 - 14:59 #2
Du venter bare lidt.. så kommer arlet, fromsej, aovergaard eller bredker og hjælper :)
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
24. december 2003 - 15:02 #3
det kan lyde som en Blaster lignende ting prøv at starte i fejlsikret tilstand med netværk så burde du kunne komme på nettet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. december 2003 - 15:07 #4
Så vidt jeg ved, så vil Blaster lukke din computer ned, efter en nedtælling fra 60 sekunder. Den forhindre dig ikke i at komme på internettet.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. december 2003 - 15:08 #5
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
24. december 2003 - 15:10 #6
Er det en Blaster så er microsoft stedet hvor du henter en blasterfix. Blaster kan ramme Win2000 & XP
Avatar billede garborg Nybegynder
24. december 2003 - 15:19 #7
fromsej problemet er jo at jeg ikke kan gå på nettet på den bærbare, så jeg kan vel heller ikke opdatere online
Avatar billede arlet Juniormester
24. december 2003 - 15:21 #8
Så hent hijackthis, på den du sidder ved nu og smid programmet på en diskette, fylder kun 182 kb.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. december 2003 - 15:22 #9
OK, så prøv de her tools, hvis det ene virker behøver du ikke det andet.
http://www.cexx.org/lspfix.htm
http://members.shaw.ca/techcd/WinsockXPFix.exe - Winsockfix.
Avatar billede garborg Nybegynder
24. december 2003 - 15:33 #10
Lækkert fromsej. Det virkede efter at jeg har kørt spybot, og fjernet 2 programmer som den sagde der var problemer med. Så jeg er på nettet igen.
Tak
Avatar billede garborg Nybegynder
24. december 2003 - 15:34 #11
heh, hvor giver jeg dig point fromsej?
Avatar billede fromsej Praktikant
24. december 2003 - 16:17 #12
Det kan du nu.*S*