Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 13:31 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Gfx problem på MD9613

Jeg har stadig et problem med mit grafikkort på min bærbar. Før manglede jeg driverne til kortet, men fandt nogen til S3 Twister-k, da det står når man starter computeren op.
Men.. jeg kørte AIDA32, og der skriver den ved shipsettet, at det er et S3 ProSavage og ikke det andet. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, så håber nogen kan give mig en lang liste over hvad der præcis er i den bærbar (Medion MD 9613) og hvor jeg kan hente drivere til alle tingene, og det skal understøtte XP, og ikke win9x og ME.
Avatar billede ird Praktikant
24. december 2003 - 13:35 #1
Sikker på den har det nummer??
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 13:37 #2
Ja, det står der i hvert fald bag på den, men sjovt nok kan man INGEN oplysninger finde om den. Synes godt nok også det er underligt. DOg var der en herinde fra, som svarede i mit andet topic, og han kunne dog logge ind på Medion.de med 9613 ,men hverken jeg el. mine venner kan gøre det. Kan godt dage et billed af min bærbar lidt senere, hvis ingen har fundet ud af noget.
Avatar billede ird Praktikant
24. december 2003 - 13:48 #3
Virker det ikke siden du søger oplysninger
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 13:50 #4
Hvordan mener du. Går udfra jeg skal have nogle ordentlige drivere til grafikkortet, for den fatter hat af alt. Da jeg kørte 3d mark 01 på dem, fik den 8xx Ingen gang 1k point, og det er altså ikke meget, og grafikken er ikke ordentlig i spil. Ved godt det ingen spillemaskine er, men de spil jeg prøver med SKAL den kunne finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 13:53 #5
www.medion.de - Klik på Downloads, i boks nr. 2 hvor der står MD/LT Nummer foran skriver du 9613 og klikke på suchec, du skal kun skrive 9613 og ikke MD9613 :-)
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 13:55 #6
Det er det jeg ikke kan. Den siger det ikke eksisterer. Har skam prøvet så mange gange, men den siger det samme. FAtter ikke hvorfor jeg ikke kan komme ind. Hvis jeg skriver 5400, så kommer jeg ind, men det hedder min bærbar jo ikke.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 13:55 #7
Hmm, det virker ikke mere :-( Du kan få et telefon nummer til Medion danske support, ring og hør om de vil hjælpe, de er faktisk meget flinke, nummeret er 70 20 42 33
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 13:57 #8
Hehe. Vil så bedre skrive til dem, da det er pænt meget de skal sige i telefonen, men tak skal du have bertie. Har du egentlig selv en Medion ?
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 13:58 #9
Jeps, en stationær.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 14:02 #10
Hehe, oki. Derfor så. Men fatter bare ikke det der program det siger ProSavage ved shipsettet, hvor den skriver der er intergreret grafikkort, og nede ved grafikkort skriver den Twister-k. Altså i det faneblad el. hvad man skal kalde det.
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2003 - 14:05 #11
Det forstår jeg godt nu, det er samme navn for kortet se http://www.google.dk/search?q=prosavage+twister&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 14:09 #12
Hmm.. Under start op hedder det S3 Savage Twister-k. Hvorfor skriver den så ikke hele navnet der. Fatter ikke det skal være så rodet. Jeg skal altså finde en driver hvor begge navne går ind.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 14:11 #13
De bundkort den selv viser hvor grafikortet er lavet til, er jo ikke det jeg har. Mit kort er med VIA shipset og Socket A, og ikke Intels 370.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
24. december 2003 - 19:25 #14
Fandt endelig en setup med drivere til grafikkortet, men den crasher under install. Den laver så en fejl log, hvor der står følgende :

=========== S3SETUP LOG FILE - Started at 19:19:29 on 12-22-2003 ===========
S3Setup v1.00.15-NB
  bAllowReboot is TRUE
  bSilentReboot is TRUE
  bPromptReboot is TRUE
  bPromptSilentReboot is FALSE
  VendorID to find:5333
INF File Located at: C:\Documents and Settings\Min\Skrivebord\139353IShld\S3IShld\ps5333ut.inf

  Hardware detect returned -2.
DestroyTimerWindow returned an error!
-> Installationsprogrammet kunne ikke fuldføre installationen. Der findes flere detaljer i statusloggen i Windows-biblioteket.

Hvad er det lige der er galt ?
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2003 - 12:57 #15
Det eneste jeg kan komme i tanke om er at driveren ikke passer helt.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
25. december 2003 - 14:23 #16
Ja, det er nok det første der siger en ja, men den skulle passe. Nu har jeg installeret kortet som et SavagePro, men er stadig ikke tilfreds med grafikken i spil, og det har sådan set ikke ændret sig fre Twister-k driveren.
I cs kan jeg få et acceptabel fps med 800x600 i Direct, og en dårlig i Software og en hel sort bg i openGL. Fatter ikke lige hvad der sker under GL, men nok noget med driveren, men kan ikke finde nogle nyere drivere. Tror jeg skal prøve at installere 2k el. sådan noget, og se om det ændre noget, da de fleste drivere et dertil. Tror kun Xp gør det værre :S
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2003 - 14:25 #17
Har du skrevet til Medions support?
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
25. december 2003 - 16:16 #18
Har jeg ikke nej, fandt ikke lige deres email, og tænkte at jeg burde kunne finde ud af det, uden deres hjælp, men der er åbenbart kun deres hjælp tilbage. Ellers må jeg ringe til dem, på det andet nr.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2003 - 16:52 #19
Du kan udfylde en formular på deres hjemmeside, den bliver så sendt videre til den danske afdeling, men jeg vil anbefale dig at ringe til dem det er hurtigere og nemmere :-)
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
26. december 2003 - 19:14 #20
Har skrevet lidt med Compare support, som er den danske support af Medion, og KÆFT en dårlig service da. De starter med at sige, at de ikke kan hjælpe en, da der ikke er garnti på maskinen mere. prøver så at forklare dem, jeg skal have nogle drivere, og de bare kan få lavet det pis de har på deres tyske side, så jeg kan hente tingene der. Han skrev så nogle ting, men er IKKE blevet en skid klogere siden jeg skrev til dem. Jeg bad om en liste over hvad der var i den bærbar, men han skrev jeg skulle skrive dxdiag og Directx fortæller så de ting som er INSTALLERET på maskinen. Nytter jo ikke en skid, når jeg ikke har de drivere. Kæft jeg er sur, og gør det ikke bedre når jeg er sur over noget andet i forvejen.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. november 2006 - 17:36 #21
/Lukket