Avatar billede kwanstudios Nybegynder
24. december 2003 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vælg et spil til netværk

Hej alle jer eksperter,

Jeg har i denne julestund et lidt utraditionelt spørgsmål; min bror kommer hertil i julen og jeg har derfor tænkt mig at vi i dag skulle game lidt som i gamle dage. Jeg har derfor taget den bærbare med hjem fra arbejde og sørget for at den gamle stationære var fri.

Nu går mit spørgsmål så på hvilket spil jeg skal vælge og hvordan jeg forbinder de to computere i et spil når jeg "kun" har et krydset netværkskabel?

For at I kan vælge spil er her lidt data på de to maskiner:

Bærbar: Fujitsu-siemens
2.8 Ghz P4 (HT)
512 MB DDR333
14,1" skærm med max. 1024x768
ATI Mobility Radeon 9000 med 64 mb ram

Stationær: Medion
2.0 Ghz P4
512 MB DDR2100
19" professionel Philips skærm (109P)
Geforce4 med 64 mb ram

100 point til den dygtigste nisse :)
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
24. december 2003 - 11:34 #1
Hvis i er til ræs, er det nye Need for speed: underground virkelig godt.
Hvis det mere er 2. verdenskrig, så er Call of Duty også sjovt, eller det mere klassiske Battlefield.
Hvis i er til det helt vilde RTS spil, så er Warcraft III ret sjovt, eller det mere klassiske Red alert 2.

-> Jeg har ikke forstand på det med netværkskablerne
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
24. december 2003 - 11:36 #2
Hov i RTS kategorien kan i også vælge Det nyeste Command an Conquer: Generals

//Jonas
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
24. december 2003 - 11:55 #3
Det er nemt nok at forbinde dem, du skal bare være opmærksomme på at IP adresserne ligger i samme gruppe, ellers kan det godt være et lille problem at "se" hinanden.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
24. december 2003 - 14:48 #4
Normalt når jeg forbinder de to maskiner ser jeg jo kun den ene i den ene ende og hvis jeg bytter kablerne om så kan jeg se den anden.. hvis I forstår? :)

Så der kan se den anden skal vel hoste? eller? har i et link til en demo eller lign.?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
29. december 2003 - 21:23 #5
ingen svar på det der egentlig var spørgsmålet :/