Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 09:53 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan kan jeg optage fra VHS ind på computeren?

Hey

Ved ellers ikke lige hvad det går ind under.

Jeg har TV-ind i min computer.

Hvordan kan jeg komme til at optage fra et VHS bånd fra en video ind på min computer?

Skal lige siges at det tv-ind kort jeg har i nu, der er ingen programmer installeret til.

Hvad programmer og sådan skal jeg bruge? evt. link til programmer jeg skal bruge.

Mvh Kim
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 09:56 #1
Glemte lige at sige jeg køre med Windows xp studie version
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. december 2003 - 10:18 #2
Det er der en del programmer der kan. Hvis det kun er korte klip, kan du bruge Windows Movie Maker, som er indbygget i XP. Ellers findes der programmer som nedenstående:

http://download.com.com/3000-2194-8394837.html?tag=lst-0-7
http://download.com.com/3000-2194-8310999.html?tag=lst-0-16
http://download.com.com/3000-2194-10249137.html?tag=lst-0-18

De fleste på download.com er trials, så prøv dig frem og find ud af, hvad der er bedst.

Lidt flere:
http://www.intervideo.com/jsp/WinDVR_Profile.jsp
http://www.adobe.com/products/premiere/main.html
http://www.ulead.com/msp/trial.htm
Avatar billede soren_moller Nybegynder
24. december 2003 - 10:18 #3
Premiere kan helt klart ALT, men freeware programmet VirtualDub kan også alt det du skal bruge. Du kan finde links og guides til det hele her: www.DVDrHelp.com
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. december 2003 - 10:20 #4
Går ud fra at du har en driver installeret til tv-kortet?

Så skulle alle ovenstående programmer også kunne capture fra en alm. vhs. Hvis du kun har scart-stik i videoen, skal du bruge en adaptor, f.eks. http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?HirachyID=139&PictureID=979
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 10:24 #5
Arh...

Jeg har glemt cdén med driverne på hjemme hos min mor i jylland og er på sjælland.

Hmm Hvordan finder jeg dem så lige? jeg ved nemlig ikke hvad det hedder
Avatar billede bredker Nybegynder
24. december 2003 - 10:27 #6
hvilket kort har du , så kunne vi vel finde en driver på nettet
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 10:30 #7
Hmm ja det er jo så det jeg ikke ved.

Adia
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 10:31 #8
Hov kom til at klikke forkert.

Jeg har et program som hedder AIDA32 Kan jeg finde ud af hvad det hedder med det eller hvor finder jeg det henne? Skal jeg kigge på selve kortet?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. december 2003 - 10:32 #9
så kan aida32 sikkert fortælle dig det og muligvis også give dig et link til driveren
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede bredker Nybegynder
24. december 2003 - 10:33 #10
to sjæle en tanke
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 10:34 #11
Hvor i programmet finder jeg ud af hvad det hedder m.m?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. december 2003 - 10:40 #12
vil tro at du finder det under
enheder>>windows enheder
ellers må du jo kikke dem alle igennem , til du finder det
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 10:49 #13
Ikke ikke finde ud af programmet sådan.

Så jeg tog kortet ud af computeren.

Der står på selve kortet :

  P PINNACLE
    SYSTEMS
ROB2D-660806-2.0
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. december 2003 - 11:58 #14
Mon ikke det er dette kort:

http://www.tv-cards.com/pctv.php
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. december 2003 - 11:59 #15
Prøv at kigge på kortet og sammenlign med billedet i mit link.
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 12:09 #16
Jov det er sådan et
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 12:10 #17
Hvor finder jeg driveren på siden?
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 12:32 #18
Jeg kan ikke finde ud af at finde en driver til den
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 13:54 #19
Jeg har nu hentet StudioPCTVPCI402a og installeret det og der kan jeg så se fra videoen som jeg har sat til. Har hentet InterVideo WinDVR 3 men den siger bare at den ikke kan finde driveren og jeg skal tjekke hardware.

Men jeg bliver nød til at lukke for nu da jeg skal over til min mormor og holde jul.

Glædelig jul alle sammen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 22:45 #20
Så er jeg tilbage.

Jeg prøver mig frem med de link der er
Avatar billede -thomas- Nybegynder
24. december 2003 - 23:38 #21
Er driveren installeret så du har en Video for Windows capture driver? Så burde den også kunne findes i capture-programmerne.
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. december 2003 - 23:42 #22
Jeg har fået winvdrpro_setup til at virker. Men den hakker meget og så er lyden ikke særlig god. Kan det være den hakker fordi at jeg er ved at downloade fra minmusik.dk og andre video programmer på samme tid?

Driveren må være instaleret efter som jeg kan få billed frem.

Er der et godt program hvor det bare køre.
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. december 2003 - 15:10 #23
Nu ha jeg prøvet med den fejledning der er inden på www.dvdrip.dk og der kan jeg ikke få lyd på og jeg har fulgt vejledningen.

Nogen der har et godt program jeg kan få til at virke?
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. december 2003 - 15:22 #24
Jeg kan simpelhen ikke finde ud af nogen af de programmer der er linket til.

Jeg har nu prøvet det hele igenem og kan bare ikke finde ud af det. Jeg kan overhovedet ikke få lyd på noget af det.

Hvis jeg bare sidder og kigger uden at optage det ind på computeren er der lyd på men når jeg optager er det ikke.
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. december 2003 - 15:41 #25
Tak for den prøvene hjælp.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
28. december 2003 - 23:08 #26
Du skal huske at formentlig huske vælge hvilken lyd-indgang du vil optage fra. Prøv at vælge det inde i Windows' lydindstillinger, hvis man ikke kan gøre det direkte i programmet.

Tak for points.
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. december 2003 - 02:11 #27
Oki. Mener bare jeg har prøvet lidt af vært uden held.