Avatar billede craft Nybegynder
23. december 2003 - 19:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skal være svært at slette mappe

Jeg har det problem, at jeg(efterhånden nogle gange) er kommet til at slette en mappe indeholdende en masse filer, programmer osv. osv. Grunden er at den ligger lige ved siden af en anden mappe som jeg ville slette, men jeg kom så til at trykke forkert med musen og inden jeg havde set mig om, havde jeg trykket 'Delete'. Kan man ikke på én eller anden måde gøre sådan, at det er svært at slette mappen. F.eks. oprette en admin-konto og så altid logge på med normal bruger, og når man så endelig engang får brug for at slette den, så logge på admin-kontoen eller noget i den stil?
Og nej, jeg gider IKKE flytte nogen af mapperne :)

PS. Jeg kører Win XP Pro.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 19:49 #1
Lad mig lige se om jeg har forstået det her..
For at slette en mappe, vil du logge ud og logge ind som admin, og derefter slette mappen, og så logge ud igen, og logge ind som "en normal bruger"?

Måske skulle du bare lære at bruge musen og tastaturet.. :)
Marker den rigtige mappe. Hvis du har markeret den forkerte mappen, prøv igen før du trykker på "delete" knappen.

Så enkelt er det. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. december 2003 - 19:50 #2
Ellers ligger mappen i papirkurven, med mindre at du holdte SHIFT nede før du trykkede på "delete".. For så slettes mappen med det samme, og ender ikke i papirkurven.
Avatar billede tobiasj Nybegynder
23. december 2003 - 19:57 #3
skaf dig evt. et undelete program, hvis du bruger det umiddelbart efter at du har slettet mappen med shift+delete er der stor chance for at du kan gendanne den
Avatar billede craft Nybegynder
23. december 2003 - 20:34 #4
Det undelete prog. jeg fandt(Det hed bare Undelete, første resultat på Google), ændrede en del på min computer, så konklusionen må være at jeg må lære at tænke mig om.