Avatar billede theaviator Nybegynder
23. december 2003 - 19:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

converter fra jpg til mp3

jeg har hentet en fil fra nettet som er en jpg fil men det er egenligt en lyd fil og jeg kan åbne den ved at trykke åben med ... men jeg vil gerne ha gjort så den automatisk kan åbne i et lydprogram altså endre den til en mp3 fil. nogen der ved hvordan jeg kan gøre dette?
Avatar billede kenp Novice
23. december 2003 - 19:41 #1
omdøbe filen! for ellers vil du få problemer med alle billed filer?
Avatar billede theaviator Nybegynder
23. december 2003 - 19:42 #2
det var det jeg tænkte men hvis jeg endre navnet til bla bla bla.mp3 sker der ikke noget
Avatar billede tobiasj Nybegynder
23. december 2003 - 19:46 #3
hvis du ikke kan se endelsen på filen når du højre-klikker og trykker "rename" eller "omdøb" på dansk, skal du i det vindue du markere filen med trykke på menu-baren Funktioner -> Mappeinstillinger og under den trykke på fanebladet "Vis". Her skal du under "Avancerede instillinger" finde "Skjul Filtypenavne for kendte filtyper" og slå fluebenet fra!
Herefter vil du kunne ændre dit jpg til mp3 ved at omdøbe det sidste af filen, og computeren vil nu se filen som en mp3.
Avatar billede tobiasj Nybegynder
23. december 2003 - 19:48 #4
hvis du har slået "Skjul Filtypenavne for kendte filtyper" til, renamer du bare filen til bla bla bla.mp3.jpg og XP vil stadig se det som en .jpg fil
Avatar billede theaviator Nybegynder
23. december 2003 - 19:49 #5
du en helt tak!