Avatar billede davy Nybegynder
23. december 2003 - 18:36 Der er 9 kommentarer

pc,er vil ikke bootup

Hi alle

Jeg bruger win xp 256 ram 2.4 Ghz. Pc,er vil ikke bootup.Jeg har checket alle componenter
og alt er tilsluttet korekt.Når jeg tænder for
pc,ern kommer jeg til --
- searching for bootrecord from cdrom .. not found sammen for floppy og IDE-o ok så stopper pcern og kan ikke kom vidre.
Jeg vil være meget glad for lidt hjælp
Venlig hilsen'
Davy
Avatar billede nmh Nybegynder
23. december 2003 - 19:10 #1
Er det noget, der pludselig er sket, eller har din win xp aldrig kommet i gang?
Avatar billede nmh Nybegynder
23. december 2003 - 19:11 #2
har du en diskette, du kan prøve at boote maskinen med?
kan du boote maskinen med din installations-CD?
Avatar billede davy Nybegynder
23. december 2003 - 19:31 #3
Pc,ern har virket før men er pluslig stoppet så satte jeg xp home ind i pc,ern og formatter den. Så virkede den fint i 4 dage hvor
efter den stoppede igen

Ja jeg kan boote fra cd,ern.

Venlig hilsen
Davy
Avatar billede nmh Nybegynder
23. december 2003 - 19:32 #4
Det må du nok gøre igen. Men du kan nøjes med en repair.
Avatar billede davy Nybegynder
23. december 2003 - 19:44 #5
Det har jeg prøvet men det virker ikke, fordi der står jeg skal
skrive EXIT, det har jeg gjort men så fryser den efter et minut
Men jeg tror jeg kan lave en fuld installation men det vil ikke løse prolemet hvis det sker igen fordi det er anden gang den har gjort.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. december 2003 - 19:47 #6
Hvor maget RAM har du i maskinen?
Hvor mange RAM-kredse?
Avatar billede davy Nybegynder
23. december 2003 - 19:49 #7
Jeg har 256 ram  ram kredse?
Avatar billede nmh Nybegynder
23. december 2003 - 19:49 #8
Nu ser jeg du har 256Mbyte RAM.
Når maskinen er kommet op at køre igen så prøv en RAM-test.
http://www.memtest86.com/
Avatar billede follmann Novice
23. december 2003 - 21:48 #9
Hvis du vil lave en rep af xp, så spring over første gang den spørger om den skal reparer. Den vil nemlig spørge igen lidt senere og der kan du så svare ja. Den reparer så xp på en lidt anden måde.