Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 15:46 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Forslag til firewall

Er ved at være godt træt af Sygate. Selve programmet er 100% i top, men har efter jeg fik den sidste update, haft problemer med det hænger, når det skal starte op, og det gider jeg ikke leve med!

Mange et godt alternativ, og ja det skal være gratis :)

Har prøvet ZA
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. december 2003 - 15:49 #1
hmm... IRD m8 lytter lige med.. mangler nemlig også et... du ved hvordan jeg har det med point så sig til hvis jeg nasser for meget... ;-)
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
23. december 2003 - 15:54 #2
Jeg synes personligt at norton personal firewall er super ;)
men jeg tror at det er meget forkelligt havd folk synes der skal være i sådanne programmer.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2003 - 15:57 #3
en box med freebd og ipfw ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. december 2003 - 15:57 #4
freebsd* ups
Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 15:58 #5
Loadet--> Ikke lige min stil :)

Norton er heller ikke gratis, og suger efter min mening for meget kraft
Avatar billede hotdate Nybegynder
23. december 2003 - 16:01 #6
ZoneAlarm? Den blocker fint nok syntes jeg...
Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 16:06 #7
Har prøvet den som jeg skriver :))

Den er for kendt af de forkerte folk, så vil have noget andet
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2003 - 16:25 #8
Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 16:30 #9
Har den allerde :)

Mangler folk der har lidt erfaringer om en bestemt
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
23. december 2003 - 21:00 #10
F-secure internet security. synes jeg er et godt valg, meget i stil med norton internet security, bare meget bedre efter min mening, og ikke så ressource krævende....

prøv en trial version i 30 dage, den kan hentes på http://www.f-secure.com/
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. december 2003 - 21:05 #11
hehe.... nighthawk..... jeg kender faktisk ikke lige det der prog... men jeg ved at alle peugeot forhandlere i dk køre med det.... men hvor godt det er aner jeg ikke...
Avatar billede nighthawk_junior Nybegynder
23. december 2003 - 21:09 #12
Leth > ok, jeg synes faktisk det kører suverænt, har prøvede mange forskellige firewalls, både sygate, zonaalarm, norton, e-trust og kaspersky, men jeg vil nok erkende at F-secure, er den jeg hælder mest til, men det er vel smag og behag..
Avatar billede chalde Seniormester
23. december 2003 - 23:22 #13
Af firewalls kan jeg bedst lide norton´s. Intet sluppet igennem, og nem at konfigurere.
Det kan jeg dog ikke sige om nortons antivirus, der er der ind til flere gange (ca 3-4 gange) sluppet virus igennem (med mange råb, skrig og forbandelser til følge).
Avatar billede ird Praktikant
27. december 2003 - 10:31 #14
ikke mange forslag til en ny gratis firewall, så må bare lukke