Avatar billede tco Nybegynder
23. december 2003 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk slår fra

Glædelig jul til alle eksperter.

Jeg står med et meget irreterende problem her i julen, jeg er den glade ejer af en 160 GB ekstern harddisk som er af mærket maxtor.
På det sidste er den begyndt pludselig at slå fra, så skal jeg hive stikket i min bærbar computer ud og ind også slår den til igen. Jeg kan hører når den slår fra og til via de lyde xp kommer med.
Her igår ville jeg så slå den til, men nu kan jeg hver tiende gang eller så komme i kontakt med min harddisk.
Den siger stadig fint de lyde som om den er slået til, men det lille ikon i min system tray omkring removeable hardware kommer ikke frem.

Da jeg hiver det lille firewirestik ud og ind hver dag, havde jeg en forestilling om at det måske kunne være stikket i min computer (hun-stikket) eller stikket fra harddisken (han-stikket).

Kunne der mon være andre muligheder end at den er galt med stikket?
Jeg kan altså hører at den opfanger der bliver sat noget i firewirestikket da den kommer med xp's lyd når man tilslutter noget, men den dukker ikke op i denne computer.
Den dukker dog op somme tider under navnet "local-disk" men  den har jeg ikke mulighed for at komme ind på og harddisk navnet er heller ikke "local-disk".

Håber en eller flere kan hjælpe.
Avatar billede tco Nybegynder
23. december 2003 - 14:26 #1
Mon en lille pointforøgelse kan hjælpe lidt?
Avatar billede tronic1 Nybegynder
23. december 2003 - 19:21 #2
Firewire fås i 3 udgaver.
1 ledning der hedder 4/4 (2* de små stik)
1 der hedder 4/6
og 1 der hedder 6/6 (2* de store stik)
Så kan man så tænke sig til hvad nummer 2 består af :)
De små stik skulle efter sigende knække rimelig let.
Derfor har en af mine kammerater simpelthen været ved loddekolben for at tage det lille stik ud og lodde et stort stik ind i stedet.
Men se på www.xpander.dk/dell.php hvordan han gjorde. Man skal ikke være en kylling hvis man vil gøre det da garantien ryger. Så hvis din bærbare er mindre end 2 år gammel så er det bare at kopiere dine filer over på en anden pc (så du selv har dem) og sende maskinen til reperation hos forhandleren.
Avatar billede tco Nybegynder
28. januar 2005 - 16:20 #3
Lukker