Avatar billede daliwi Nybegynder
23. december 2003 - 02:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Regionsfri DVD-brænder!

Jeg har lige invisteret i NEC's 1300A DVD-brænder, og nu sidder jeg og overvejer forskellige ting.

1. Jeg har ingen anelse om hvilken firmware der er i brænderen, er der en måde hvorpå jeg kan finde ud af det?

2. Jeg ville meget gerne være i stand til at afspille flere regioners film, men jeg er først lige blevet opmærksom på, at man kun kan skifte 5 gange. Hvad kan jeg gøre ved dette?

Det skal lige siges, at jeg ikke har særlig meget styr på det der med at opdatere firmware. Det kan da ikke være så svært hvis der er en Windows installer, og jeg bare sørger for at gøre det ved en opstart i fejlsikret tilstand. Kan det?

På forhånd tak
Avatar billede jegskalgidigskaljeg Nybegynder
23. december 2003 - 12:13 #1
prøv at downloade gratisudgaven af "sisoft sandra" det kan fortælle dig om din firmware. firmwaren er let at findr på gooooooogle, og nem at installere v.hj.a. det medfølgende program
Avatar billede daliwi Nybegynder
23. december 2003 - 13:24 #2
Hvor i sandra kan jeg se det? Der er jo et hav af informationer.

Ja, det er let at finde masser af firmware, men hvad hulen skal man vælge. De officielle firmwares, som man vel kan stole på, gør den vel ikke ligefrem kodefri?
Avatar billede daliwi Nybegynder
31. december 2003 - 00:03 #3
Desværre, sandra var ikke løsningen, kunne ikke finde min brænder. Men jeg fandt et program inde på Nero's hjemmeside, som kunne oplyse mig om firmwaren.
Hvad angår opdatering af firmware benyttede jeg en officiel firmwareopdatering (Auto reset) fra www.herrie.org, og det virker perfekt.

Bare hvis der var andre der skulle have samme problem