Avatar billede qualon2 Nybegynder
22. december 2003 - 17:05 Der er 3 kommentarer

Pinge ip og sende mail

Hej.... Det er sådan set to spørgsmål i en.. håber nogen kan hjælpe:

1. Jeg vil gerne have php til at pinge en ip og hvis den får svar så skal den sige online ellers offline

2. Hvordan opsætter jeg min apache server op til at den kan sende mails med kommandoen mail()
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 17:17 #1
1) du kan ikke decideret "pinge" med PHP - men du kan prøve at åbne en socket til en port der bør være open på computeren (80 fx)

2) windows eller linux?

Morten
Avatar billede qualon2 Nybegynder
22. december 2003 - 17:18 #2
1) jeg prøver det

2) det er windows xp
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 17:22 #3
ad 2) ret i php.ini og ændre "smtp" (something like that) til din internet udbyders mailserver (tdc : smtp.mail.dk)
så sendes mail gennem denne...

Morten