Avatar billede raos Nybegynder
22. december 2003 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Script Control nyest version

Ifølge  http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/servicedesks/fileversion/dllinfo.asp findes msscript.ocx i en nyere version (1.0.0.8515) end den der kommer med Windows 2000 SP3 (1.0.0.7615).

Problemet er at den nyere version komme med Windows Server 2003.

Jeg har behov for at få den nyere version lagt på en Windows 2000 Server. Jeg har prøvet at kopiere msscript.ocx filen på 2000 maskinen  - og der virker egenligt fint nok.

Men er det den rigtige måde at gøre det på?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
23. december 2003 - 11:46 #1
Den helt korrekte måde er vel at bruge kommandoen "regsvr32.exe /s msscript.ocx". Så er du sikker på at filen er registreret.
Avatar billede raos Nybegynder
23. december 2003 - 11:48 #2
ok det vidste jeg godt, men hvilke problemer kan jeg skabe for mig selv ved at indføre denne fremmede ocx til win2k systemet?
Avatar billede webcon Nybegynder
02. januar 2004 - 01:40 #3
Efter min opfattelse kan der ikke ske noget ved at importere den nyere OCX-fil og registrere den. Den indeholder blot nogle forbedrede funktioner og kan derfor ikke gøre nogen skade på din 2000 server.
Avatar billede raos Nybegynder
19. januar 2004 - 14:44 #4
øv