Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 12:43 Der er 14 kommentarer

PHPBB på PHP 4.3.4 IIS 6.0 siderne er blanke

Hej!

Jeg har installeret php 4.3.4 på min iis 6.0 og det fugere fint, men mit pbpbb viser kun blanke sider som er 0 bytes store. mine test php filer som ligger i samme bibliotek virker fint, mens alle pbpbb sider bare er blanke.

Jeg har prøvet at installere phpbb forfra, og installationssiderne virker korrekt, men når installationen er gennemført og serup filen er kopieret på plads, så virker det ikke længere!

Er der nogen der har en ide hvordan jeg løser dette.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2003 - 14:10 #1
Har du også installeret den MySQL-database som hører med til PHPBB? Og connected den korrekt?

Hvis du har, og alting virker (du har også testet en "hello world" i PHP i forbindelse med MySQL?), vil jeg anbefale dig at kontakte Forum på PHPBB´s website.
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 14:26 #2
Jeg har prøvet at køre install/index.php og ladet den oprette databasen og det er sket uden problemer - men derefter blanke sider igen!
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2003 - 14:34 #3
Det lyder som om, at der er noget helt grundlæggende galt i en af dine installationer, og/eller rækkefølgen af dem. Og ikke selve PHPBB-scriptet.

Derfor vil jeg kraftigt anbefale dig at læse lidt af dette her igennem:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/

Her står nemlig alle guldkornene!  :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2003 - 14:36 #4
...og det er selvfølgelig "PHP & MySQL"-sektionen som er specielt interessant for dig lige nu.  :-)
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 14:39 #5
hmmm - php virker som den skal når jeg køre de forskelle test php scripts, bla den der viser php opsætningen. Mysql virker nu også find og jeg har adgang til den via phpmyadmin
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 14:42 #6
Kan det have noget at gøre med at iis 6.0 ikke tillader includes?
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 16:55 #7
og med includes tænker jeg rent på .inc filer
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. december 2003 - 17:07 #8
Jeg har efterhånden fået nogle andre fejl:

kig på www.antipersonalcrew.dk
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2003 - 20:49 #9
Ok, jeg kan se at du bruger E-drevet som Localhost / http://127.0.0.1

Så vil jeg anbefale dig at proppe det hele ned i Localhost´s orginale mappe, den på C-drevet. Jeg vil nemlig gætte på, at der en masse connectionstrings / redirect´s / includes som peger på netop denne mappe.
Det bør man faktisk også altid gøre, netop for at minimere fejl som disse.  :-)
Avatar billede kimkjær Nybegynder
23. december 2003 - 09:25 #10
Hmmm måske en ide - men ved at fylde webcontent på samme drev som windows risikere man at websitet fylder disken op så windows går ned!
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2003 - 11:10 #11
Ja, men Localhost på din PC er vel også "kun" til test/udvikling?
Når selve scriptet er udviklet/færdiggjort, skal du forhåbentligt uploade scriptet til en server (hjemmeserver eller webhotel ude i byen), som er bygget til KUN at fungere som Server?

Så prøv at flytte det hele over på dit C-drev, så minimerer du ihvertfald fejlene. Så er der sikkert også færre fejl tilbage. Eller hvem ved? Måske alle problemerne løser sig? Det tror jeg.  :-)
Avatar billede kimkjær Nybegynder
23. december 2003 - 11:15 #12
Nej det er en drift server!
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2003 - 00:42 #13
Ok, men hvordan går det med at minimere fejlene? Har du flyttet/kopieret filerne over på Localhost´s org. placering?
Ellers bliver vi vist aldrig færdig med dette her.  :-)
Avatar billede smitx Praktikant
26. december 2003 - 12:21 #14
benyt denne guide og du bliver en glad mand

http://mccammon.org/php/iis6_install.php