Avatar billede boffy_vs Nybegynder
22. december 2003 - 10:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan aktiveres et on-board gfx kort samtidig med et AGP?

Jeg har et Geforce mx420 (gammel sag) og et onboard gfx kort, og kunne godt bruge 2 skærme. Men, når jeg sætter AGP kortet i deaktiveres det andet, og jeg kan ikke finde det igen (med mindre jeg tager AGP ud). Så hvordan aktiveres de begge samtidig.

AMD Athlon 2200+, MMX, 3DNow, 512mb, XPHome, ASRock (bundkort).
Avatar billede mufoxe Nybegynder
22. december 2003 - 10:53 #1
Det er sjældent at man kan bruge både onboard og AGP på samme tid. Særligt på lowend bundkort ser man det sjældent. Hvis der ikke findes en option i BIOS til at enable det, så kan du desværre ikke bruge det på samme tid som med AGP. Den gode nyhed er at man kan få ret billige grafikkort i dag, som har både DVI og VGA. De kan sagtens drive to skærme. Jeg vil tro at du kan erhverve dig et sådant kort for 600 - 1000,-.
Avatar billede boffy_vs Nybegynder
22. december 2003 - 10:57 #2
den anden mulighed er bare at finde et gammelt skod PCI gfx, men skal sku kunne lade sig gøre uden