Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
17. januar 2001 - 22:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

har problemer med nogle dvd\'er

Jeg har et Hitachi dvd-rom gd-7500 og jeg bruger en ati decoder. Hver gang jeg koerer min friends dvd begynder den at hakke og man kan ikke putte undertekster paa, jeg kan godt koere mine andre dvd\'er saa jeg fatter simpelthen ikke hvad der er i uorden. Kan det vaere at det er fordi at friends dvd\'en er i et format som min skaerm ikke kan koere, for den er snart omkring de fire aar gammel.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. januar 2001 - 12:56 #1
Når du bruger en ATI decoder, så er det normalt at hente opdateringer til den. Normalt opdaterer jeg min ATI driver/decoder, hver gang jeg får en ny version af styresystemet.

Dem kan du hente på www.ati.com.

/per
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
19. januar 2001 - 15:41 #2
kan det have noget at goere med at jeg ikke har et mpeg kort i min comp?
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
19. januar 2001 - 15:43 #3
hvor meget koster saadan et kort?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. januar 2001 - 22:37 #4
Det er lidt syndt for dig, at der ikke er andre som hjælper dig på eksperten.dk. Det kunne give dig nogle flere og måske bedre råd.

Min gamle computer fra 1998 kan ikke kører mpeg, for den er ikke hurtig nok. Så jeg kan hellere ikke se mpeg film fra nettet. Mit grafik accelerator kort kan ikke dekode mpeg.

Der findes to typer dekodning den ene hedder hardware dekodning og den anden hedder software dekodning.
Hvis du anvender software dekodning, så kræver det en af de nye processorer.

Hvis du vil vide noget om priser på nettet, så kan du finde de bedste tilbud på www.edbpriser.dk. Hvis du har råd til en ny computer, så kan du spare virkelig mange penge på linket.

/per
Avatar billede dines_poulsen Nybegynder
20. januar 2001 - 14:33 #5
min comp skulle vaere hurtig nok til at koere dvd\'er for den er helt ny:

800eb mhz
128mb
geforce 2 mx

tror du ikke bare at det er fordi jeg mangler et mpeg kort eller understoetter geforce ogsaa dvd\'er?
Avatar billede coolblue305 Nybegynder
21. maj 2003 - 21:47 #6
Jeg tror jeg vide det. Er din dvd riset for så er det normal at den kør sådan. Du skal bare købe en rise fjerner og så skulle den virke