Avatar billede steffen2408 Nybegynder
21. december 2003 - 18:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan jeg nu ikke det?

Hej.

Har lige installeret WinXP og har sat mit internet op osv. og det virker da også som det skal. Men når jeg forsøger at at logge på banks (Nordea) net bank (https://www.netbank.nordea.dk/netbank/index.jsp) bliver jeg bedt om at installere en eller anden "Java-ting", mener den hedder Java Mashine Virtual, for at få siden vist korrekt, den hentede jeg så eller dvs. jeg førsøgte at hente lortet. Jeg valgte bare 'hent', den installere, og sender mig så vidre til en en eller anden microsoft side hvor der står we are sorry bla bla bla.
Nogen der har været ude for det samme, og/eller ved hvordan man løser dette problem?
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. december 2003 - 18:31 #1
SUNs java kan du hente her: www.java.com

Microsofts' kan du hente her: www.java-virtual-machine.net
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
21. december 2003 - 18:39 #2
Hvad er bedst?
Avatar billede sascha Nybegynder
21. december 2003 - 18:53 #3
har nordea netbank og har prøvet begge to, uden problemer
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
21. december 2003 - 19:01 #4
Hvad bruges det egentlig til?
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. december 2003 - 19:04 #5
Java Virtual Machine bruges til at afvikle java applets - små programmer på hjemmesiden.

Nogle applets er optimeret til Suns andre til Microsofts.
Avatar billede dana Nybegynder
21. december 2003 - 20:18 #6
Du skal bruge Microsoft's Java til Nordea netbank. Den kan hentes her på Nordea's hjemmeside:
http://www.nordea.dk/sitemod/index_001.asp?pid=24927&strcorecontentarea=55
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
21. december 2003 - 23:35 #7
Hentede SUN's java, og den virker bare helt perfekt!. Tak for hjælpen.
Avatar billede jesperkollerup Nybegynder
22. december 2003 - 12:13 #8
SUN's java virker til Netbank, men hvis du også vil bruge Online Investering er du nød til at bruge Microsofts...
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
22. december 2003 - 12:20 #9
Invistering?
Avatar billede dana Nybegynder
22. december 2003 - 17:09 #10
Der er vel en grund til, at Nordea selv foreslår Microsofts Java og at du kan hente det på Nordea's hjemmeside. Der er andre, det er gået i kage for, når de har brugt Sun's. Det gælder også på andre sider.
Avatar billede dana Nybegynder
22. december 2003 - 17:09 #11
Tak for points :)
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
22. december 2003 - 19:29 #12
Kan jeg ikke bruge begge?
Avatar billede steffen2408 Nybegynder
23. december 2003 - 01:06 #13
Ok, jeg valgte at slette SUN's java, og installerede istedet Microsoft's, som virker uden problemer. Tak.