Avatar billede reion Nybegynder
21. december 2003 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fast frysning af cabel modem

Jeg har et problem, mit cabel modem er et motorola SB 5100 og jeg bruger esenet, desvære. Da jeg fik modemet og nettet, virkede det fint, ihvertilfald den første måned. Men nu lige pludselig så hopper mit net af ca. 1 eller 2 gange i timen. Modemet stopper med at have pc aktivitet og jeg er nød til at hive strømstikket ud og ind i gen, for at det kan starte op forfra, og dette er heller ikke altid nok. Nogen gange er jeg nød til at starte com op forfra. Hvad er der i vejen og hvad kan jeg gøre for at fikse det...? Mit com er en compaq amd 2,08 mhz, med 120 gb og 512 mb ram. jeg har 10/100 Mbit netkort og min OS er xp. Jeg har kazaa og msn kørende i baggrunden, og det plejer ikke være noget problem. Mens jeg har sidet og skrevet dette er mit net røget af igen. Det er meget irreterende. Jeg har også kørt sfc /scannow, men det hjalp ikke.
Jeg har også kørt freshdiagnose og den skrev at der var en fejl ved "busses", jeg ved ikke om det har betydning. Jeg er ikke nogen com geni, så hvis der er en der har et let forklaring ville jeg være glad.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede hahaha Nybegynder
21. december 2003 - 17:41 #1
Ring ind til dit teleselskab...

Mit modem gik osse i stykker, og dengang sendte de mig et nyt! også skulle jeg bare retunere det gamle :]
Avatar billede reion Nybegynder
22. december 2003 - 01:07 #2
Tak, for svaret, men jeg vil gerne være sikker på at det er mit kabelmodem der er i stykker og ikke min com, før jeg gør noget.
Avatar billede chrede Nybegynder
22. december 2003 - 01:12 #3
Mister du bare forbindelsen til esenet, eller holder den orange lampe op med at blinke?
Avatar billede reion Nybegynder
22. december 2003 - 13:53 #4
Det er den oragne lampe der holder op med at blinke, den lyser stabilt. Og forsætter sådan til jeg resetter modemet, ved at hive strømstikket ud og ind. Også er det at det virker igen, en times eid eller noget.
Avatar billede chrede Nybegynder
22. december 2003 - 17:11 #5
prøv og kontakt forsyningen, der er mange der har problemer med esenet lige for tiden.
Avatar billede reion Nybegynder
23. december 2003 - 13:54 #6
Jeg har ringet til support og de ringede så til mig igen, og de fixede det. enhedshåndtering --> Netværkskort --> egenskaber --> speed/duplexsteeing skal sættes til force 10 half duplex og så i strømstyring --> fjern flueben i tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm.

Det skulle gøre det...
Avatar billede reion Nybegynder
23. december 2003 - 15:29 #7
Nå, det viser sig så at det ikke er det alligevel. Jeg har fået en tekniker til at ringe og det er åbenbart et eller andet program på min computer der går ind og blokere for mit internet, så den ikke kan sende og modtage hjemmesider. Ping virker fint, og selv om lyset ikke blinker, men lyser konstant, så er det ikke det er problemet. Internettet er stadig aktiv og det er forbindelsen også mellem com og modem. Det eneste der er galt er dette ukendte program der går ind og blokere og ping siger at der er modtage 4, sendt 0, tabt 4 (100% tab). Det er ikke firewall for den blev deaktivere og det rettede ikke problemet og DSL og LAN er som det skal være. Hvad kan der være galt?