Avatar billede se7en Nybegynder
21. december 2003 - 17:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Need toturials.

yes, kender i ikke nogen danske sites hvor der er nogen gode mellemtrins toturials?
jeg har selv lavet det meste på comigang.dk , og leder efter nogen nye!
Avatar billede prodic Mester
21. december 2003 - 17:43 #1
Prøv at kombiner de tekniker du allerede kan - det er først der det rigtigt bliver sjovt.
Alle kan følge en slavisk beskrivele, og nå samme resultat.
Kombiner de forskellige øvelser uden at smugkigge til beskrivelserne.
Så finder du ud af hvad der fungerer hvornår og hvordan de forskellige værktøjer virker i forskellige miljø'er.
Avatar billede se7en Nybegynder
21. december 2003 - 17:45 #2
jeg har lavet nogen fede forskellige tegninger hvor jeg kombinerer, de forskellige ting jeg har lært, men det er nemmere at lære de forskellige kombinationer ved at have en toturial at holde sig til hvis man ikke kan huske hvordan man gjorde.
Avatar billede prodic Mester
21. december 2003 - 17:52 #3
Det er altid nemmere når man har noget at forholde sig til, men det udvider ikke ens horisont og man får ikke udforsket de forskellige muligheder hvis man ikke "leger" sig frem.
En lektion bør udelukkende introducere én for værktøjerne og ikke give "svaret" på hvad det skal bruges til. Man mestrer først værktøjerne ved at afprøve dem i forskellige miljøer som ikke er skitserede på forhånd.

Hvis man ikke kan huske hvad man skal gøre, så bør man gentage lektionen ved først at læse beskrivelsen og senere hen fjerne sig mere og mere fra beskrivelsen.
Til sidst skal lektionen gerne sidde på rygraden.
Avatar billede se7en Nybegynder
21. december 2003 - 17:53 #4
nememrlig, derfor leder jeg efter nogen toturials jeg evt. kunne lære uden ad.:)
Avatar billede prodic Mester
21. december 2003 - 18:00 #5
Du skulle jo gerne kunne huske dem du allerede har gennemgået. Hvis ikke, så er det da et sted at starte.
Avatar billede spe Nybegynder
21. december 2003 - 18:16 #6
Har du kigget på www.prodic.dk ? Der er en del, ikke alle opdateret til seneste versioner men hvis du allerede har noget styr på Photoshop kan du sikkert godt finde de forskellige funktioner der er nævnt.

Der er en lille smule her www.dtpkursus.dk
Avatar billede se7en Nybegynder
21. december 2003 - 18:47 #7
jeg siger tak spe, men hvis du/i har flere vil jeg gerne have dem!
Avatar billede ld Nybegynder
09. januar 2004 - 20:06 #8
øøh... kan man ikke få points her mere ?
jeg ville foreslå http://www.good-tutorials.com - og i øvrigt give Prodic helt ret. Tutorials kan give en idé til hvad et givent program kan og nogen gange måske ikke kan. Man skal derimod lege og lege med sine egne ideer og tilpasse de tillærte teknikker fra tutorials til den aktuelle opgave eller idé.
"- det er først der det rigtigt bliver sjovt." - Prodic

LD er ude af her....