Avatar billede cmelchior Nybegynder
21. december 2003 - 16:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

loadMovie og browser cache i MX 2004

Hej,

Jeg er igang med en en Flash-film i MX 2004. Kort fortalt skal den fade imellem en række tilfældige billeder som bliver loadet ind i swf-filen via loadMovie, og når billedet har været vidst bliver det unloadet igen - Det virker sådan set også godt nok - mit spørgsmål er bare om hvor Flash henter den jpg-fil som skal loades.

Jeg kan se følgende muligheder, men hvilken er rigtig:

  1) JPG-filen bliver hentet på serveren hver gang.
  2) Når JPG-filen har været brugt en gang, bliver den hentet fra browserens cache.

Men hvilken er rigtig?

mvh.
Christian
Avatar billede _k Nybegynder
21. december 2003 - 17:05 #1
Avatar billede cmelchior Nybegynder
21. december 2003 - 17:08 #2
>> _k

Det vil også umiddelbart være mit gæt, men jeg har ikke kunnet finde nogle oplysninger om det nogle steder, så hvor har du det fra?
Avatar billede _k Nybegynder
21. december 2003 - 17:28 #3
erfaring ;o) - du kan evt. selv kigge i temporary internetfiles-mappe i windows, hvor filerne gerne skulle havne. Og ellers teste ude i byen. Det samme gør sig forresten også gældende med lyd - medmindre den er streamet fra en streaming server.....
Avatar billede cmelchior Nybegynder
21. december 2003 - 17:39 #4
Jeg bøjer mig :)
Smider du et svar så får du pointene.
Avatar billede _k Nybegynder
21. december 2003 - 17:48 #5
Det er da bare ok - here goes....