Avatar billede mansword Nybegynder
21. december 2003 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Lovgivning vedr. reklame-mails - spam, i Danmark

Hej

Jeg står i en situation, hvor jeg vil høre om nogen af jer har noget forstand, rent juridisk på reklame-emails i spam-form.

En bruger i et netværk jeg administrerer er blevet offer for et lokalt reklame-udbrud. Den bruger modtager ca. 10 mails i minuttet fra samme afsender med et tilbud om noget overnatning osv. Vi kender firmaet, og ved hvem der står bag, men er der noget lovgivning i Danmark der forbyder det?

Der står i øjeblikket over 1500 mails og venter på min mailserver, og fortsætter den i samme tempo, vil den lægge min server ned jo - man kan vel nærmest inkludere noget tabt-arbejdsfortjeneste???

Hjælp mig hvis nogen af jer har en juridisk viden på dette.

Daniel Kristensen
Avatar billede kenp Novice
21. december 2003 - 13:50 #1
Avatar billede mansword Nybegynder
21. december 2003 - 14:01 #2
svar
Avatar billede kenp Novice
21. december 2003 - 14:07 #3
hvaaa hvorfor tager du nogle af point retur???????
Avatar billede mansword Nybegynder
21. december 2003 - 14:10 #4
fordi dit svar ikke var 200 point værd
Avatar billede kenp Novice
21. december 2003 - 14:20 #5
du kan da goså få et link til loven hvis det er bedre! http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19870088629-REGL
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. december 2003 - 14:56 #6
Hvad med af blokere afsenderens email adresse(r)..?
Avatar billede mansword Nybegynder
21. december 2003 - 15:06 #7
Det er jo ikke holdbart i længden - da afsenderen højst sandsynlig blot er inficeret i øjeblikket...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. december 2003 - 15:11 #8
Hvis afsenderen er inficeret, kan det vel ikke nytte at sagsøge ham/hende? Eller bruge loven imod dem?
Så er det bare med at gøre vedkommende opmærksom på problemet, hurtigst muligt.

Loven kan vel kun bruges ved vedkommende gør det med vilje.
Avatar billede mansword Nybegynder
21. december 2003 - 15:13 #9
Tjah... jeg ved det ikke... målet er ikke at sagsøge, snarere at få en løsning på det... men har selvfølgelig orienteret dem omkring problemet