Avatar billede frankness Nybegynder
21. december 2003 - 12:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

win2k.sys

Jeg har lige fået nyt kabinet. skifter alt grejet over i det nye.. tænder.da jeg kommer ind i windows beder den om driver til mig grafikkort. det får den så.. genstarter. og SÅ opstår det hele så.. Først går den kold.. genstarter.. så køre den lidt vidre. men meget langsomt.. så kommer den blå skærm frem.. en win2k.sys sys fejl.. nåre ja tænker jeg så.. genstarter igen.. prøver såren et par gange.. til sidste går jeg så ind i fejlsikret.. sletter mine driver til mit grafikkort.. starter derefter for fra.. men samme fejl hele tiden.. Det hjælp da jeg satte mit grafikkort ned i et andet PCI port.. Men her for det seneste har jeg haft en del blå skærme.. men for det meste er det noget med IRQ at gøre..

men spand er en 1.3 Ghz duron 256 mb ram. og et Gforce 2 mx 400 kort..

ved der er noget med en driver eller en IRQ fejl et sted.. men kan delme ikke finde den..

Håber på en af jer kan hjælpe..
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2003 - 13:47 #1
du har nok ret i at det er en irq fejl, men hvorfor ikke bruge et AGP kort?

Prøv at gå i bios og Load Default Setup, se efter om din bios har APIC, ved at enable den får maskinen lidt flere irq at arbejde med.

Når du alligevel er i bios, så se efter om PCI starter før AGP. Har man AGP kort skal det selflg. være AGP før PCI
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2003 - 13:48 #2
Jeg glemte at skrive at du kunne ha' kørt en Repair på den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2003 - 13:55 #3
btw - APIC = Advanced Programmable Interrupt Controller
Avatar billede frankness Nybegynder
21. december 2003 - 14:15 #4
Grunden til mit PCI kort er at mine gamle com ikke havede agp port.. så ja derfor.. ville også selv have et agp kort. men det er jo pengene
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. december 2003 - 14:53 #5
ja, så har du problemet med irq.

takker for pointene..