Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 02:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

password til hele workgroup

Er det muligt i WinXP Pro at lave det sådan, at alle i ens workgroup over LAN kan klikke på ens delte mappe og så blive bedt om at taste password ind for at få adgang ?

- Jeg ved godt, at man kan specificere enkelte brugere, men det MÅ da være muligt, at gøre det på den anden måde, eller ?

/Anders
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. december 2003 - 02:32 #1
hvis du fjerner al adgang til den delte mappe under sikkerhed/security, så det kun er en bruger, eks: administrator der har adgang til mappen, så vil der blive spurget om adgangs kode og brugernavn..
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 02:43 #2
næ, hvis jeg fjerner alt under sikkerhed/security og deler mappen, kan jeg ikke engang få adgang til den selv :-)

Og hvis jeg fjerner alt under Tilladelser, står der bare "Adgang nægtet", når man prøver at åbne den fra LAN
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. december 2003 - 02:45 #3
du skal selvfølgelig have en bruger der har tilladelse under "tilladelser"
eks. LAN bruger (som er oprettet på PC'en)
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 02:51 #4
Men hvordan kan jeg lave en særlig LAN bruger ?
Og får alle, der forsøger at koble på min mappe fra LAN så vist en mulighed for at skrive password ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. december 2003 - 02:55 #5
1 => der er IPC$ brugeren (gæste brugeren)
2 => højre-klik på Denne Computer -> Administrer -> under lokale bruger og gruppere -> brugere -> højre-klik og vælg ny bruger -> skriv bruger navn osv password -> højre-klik på den nye bruger og und er rettigheder givr bruger det rette retigheder (administartor, superbruger, bruger,gæst).
når du så deler en mappe, så have denne nye bruger (undlade dog gæste brueren)
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 03:11 #6
Det har jeg gjort - men der står stadig "Adgang nægtet", når man prøver at åbne mappen...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. december 2003 - 03:14 #7
hvilket styresystem prøver du at logge ind med?
win9x skal normalt bruger IPC$ (gæstebrugeren) for at logge ind på en NT baseret maskine
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 03:17 #8
Jeg prøver at logge ind fra Windows XP Pro :-(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. december 2003 - 03:21 #9
så hvis du ar en bruger som har tilladelse (eks: brugeren LAN ) så burden den spørge om Brugernavn og Password
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 03:23 #10
Well, det gør den ikke. Jeg har oprettet en bruger+password til ham, og tilføjet ham i den delte mappe både under "tillladelser" og "sikkerhed" - men der kommer ikke nogen dialogboks op, når man prøver at åbne den delte mappe over lan - der står bare "Adgang nægtet" (ps: jeg har disabled "simple Sharing" - men det skal man jo for at kunne passwordprotecte en mappe....)
Avatar billede donleavy Nybegynder
21. december 2003 - 03:59 #11
HOV - nu prøvede jeg at unshare den og share den igen - og så virkede det sgu.
TAK for hjælpen !!!

Smid et svar.
Avatar billede donleavy Nybegynder
30. januar 2007 - 18:13 #12
-