Avatar billede m.jakel Nybegynder
20. december 2003 - 22:11 Der er 4 kommentarer

fra video kamera,til pc.

jeg har fundet mit ældre videokamera frem (ikke digitalt)men på almindelige bånd :).
så hvad skal jeg lige bruge af kabler.programmer,til at få det jeg filmer med videokemera over til min pc,så jeg kan gemme det på cdrom???
Avatar billede zenze Nybegynder
20. december 2003 - 22:20 #1
Du skal have Composite RCA-kabler fra video out til video in på grafikkort/TV-tunerkort - og minijack til RCA fra lydkort line in til camcorder lyd ud.
Derudover skal du have et program til at grabbe videoen.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
20. december 2003 - 22:25 #2
Du kan f.eks. prøve dette link http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1369&Langue_ID=7 som er godt og nemt program at arbejde med. Prisen ligger omkring 1800 kr. http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=14773
Avatar billede soren_moller Nybegynder
21. december 2003 - 13:30 #3
Disse kort er ikke "spild" af penge, men når man kan få det samme den samme kvalitet (dog ikke i realtime) til næsten ingen penge så brug freeware programmet VirutalDub (til at grabbe med) og payware TMPGEnc til at komprimere med, derudover brug den video-in der sikkert sidder på dit grafikkort og lyd på dit lydkort. Guide til at grabbe finder du her (samt links til programmer) www.DVDrHelp.com - billige kabler finder du her: www.av-supply.dk
Avatar billede m.jakel Nybegynder
21. december 2003 - 15:28 #4
okay jeg takker og prøver mig lidt frem