Avatar billede kfd Praktikant
20. december 2003 - 20:36 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Godt webhotel med god support

Hej allesammen

Jeg skal have oprettet min første hjemmeside på et webhotel. Mit spørgsmål er derfor hvilket jeg skal vælge.

Det der er vigtigt er at de har en god mailsupport, da jeg uden tvivl vil ryge ud i nogle problemer mht. siden på et tidspunkt.
Tekniske krav kender jeg ikke endnu så dem kan i ikke få. Så det jeg leder efter er et hotel der generelt er godt og kan anbefales.

Prismæssigt må det ikke koste mere end 30 kr. pr. måned.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om i har nogle positive eller negative erfaringer mht. til dette.
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 20:42 #1
Jeg er meget godt tilfreds med http://d-hosting.dk - de har endda hotel til 5 kr. pr. måned.
Vil du have telefonsupport med skal du kigge til http://wannafind.dk som er et superprodukt, men koster mere end jeg har råd til.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
20. december 2003 - 20:43 #2
Ja eftersom din øvre prisgrænse er 30 kr pr måned så bliver du nok også nødt til at finde dig i at selve supporten ikke altid svarer inden for 15 min og lignende. Til de penge er der ganske enkelt ikke råd til at have professionelle folk sidende ;)

Derudover bør dine supportbekymringer nok ikke gå så meget på support fra webhotellets side. Hvis de bare gør deres arbejde nogenlunde så kører det fint og roligt. De fleste webhoteller supporterer ikke folks kodearbejde og lignende problemer, så du vil alligevel ikke finde meget hjælp til at kode dine ting og lignende.

Til den slags har man eksperten.dk, IRC og selvfølgelig de tusindvis af tutorials og fora på www.
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 20:45 #3
Hold dig fra Web10.dk, Starthotel.dk, BuyDomains.dk som jeg har meget dårlige erfaringer med.

http://b-one.dk er blevet gode her i efteråret og www.1go.dk er også meget godt med et 25 MB hotel til 50 kr. årligt. - De fleste hoteller kan sagtens ligge på 10 mb, hvis der ikke er store ting til download.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 20:55 #4
Det må ikke koste mere end 30 kr. Men hvad skal du så havde for de 30 kr andet end support. Skal det være telefon eller mail support.. Support indtil kl. 16 eller 20..

Hvad præcis ønsker du? :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 20:57 #5
Der blev den sendt lidt hurtig....

Men det er jo svært at give nogle, når vi ikke kender de tekniske info.

Men ellers

www.2kweb.dk
www.acomma.com
www.adweb.dk
www.gullestrup.net
www.web-sale.dk -> Selvf. rigtig god support :D
Avatar billede kfd Praktikant
20. december 2003 - 20:57 #6
Det jeg ønsker er at i kommer med nogle hoteller i kan anbefale. Da jeg som sagt er ny indefor dette og derfor ikke har erfaringer indefor webhoteller. Hverken positive eller negative.
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 21:11 #7
Foreløbigt 9 anbefalde, og tre frabefalet.

Har du lavet siden? Det er en fordel så ved du hvor meget den fylder og om du har lavet den med php, asp, frontpage udvidelser eller andet som der skal kigges på når siden skal hostes.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 21:16 #8
Skal af gode grunde ikke frabefale nogle, men bare sige at hvis du skulle komme til at kigge på www.webdomain.dk, så søg på firmaeret før du handler.

Og nej det er ikke for at svine dem til.. Så fik vi skudt den gås ned.. :D
Avatar billede jakki Nybegynder
20. december 2003 - 22:58 #9
prøv at kig forbi www.secnet.dk de har super tilbud i december og deres service er helt i top
Avatar billede googolplex Novice
20. december 2003 - 23:14 #10
Jeg har haft www.b-one.nu i over et år og det har fungeret perfekt! Der er e-mail support og det fungere godt. Eneste ulempe er, at de kører en ældre version af PHP, men det er nok kun et problem for nogle.

Desuden har jeg lige købt et webhotel hos www.surftown.dk. Rigtig god e-mail support og du kan koble flere domæner til det samme webhotel hvilket er en stor fordel synes jeg. Det koster 9kr-29kr (eks. moms).

Jeg ville vælge www.surftown.dk :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 23:18 #11
Du kan kun koble ekstra domains til det store webhotel..
Avatar billede googolplex Novice
20. december 2003 - 23:22 #12
Nej, du kan også have 2 domæner tilkoblet til det mellemstore :)
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 23:23 #13
Hvis bacardil giver et juletilbud hos Web-sale.dk skal du nok vælge det  :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 23:24 #14
Jeg vil også sige, at B-One.DK er et udemærket hotel.

Hold dig fra www.webdomain.dk og www.freepaq.dk hvis du vil undgå problemer.
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 23:25 #15
Har kfd efterlyst flere domæner på samme hotel?
http://D-hosting.dk giver en smule i rabat på et ekstra domæne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 23:28 #16
spontek> Juletilbud..  naturligvis... Giver 50% til kl. 24:00 :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 23:28 #17
Du kan i øvrigt bruger www.internetplads.dk til at søge efter webhoteller :)
Avatar billede spontek Nybegynder
20. december 2003 - 23:31 #18
Godt tilbud barcardil. En skam kan ikke kan købe æøå-domæner endnu
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 23:34 #19
webcreator> freepaq er nu ikke så tossede længere, efter at de har indført betaling, og deres Iqbar er væk, er der ikke flere problemer der rnd så mange andre i samme prisleje, jeg har brugt dem igennem længere tid, og er overordnet tilfreds
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. december 2003 - 23:35 #20
webcreator> Webhoteller og webhoteller... Så ville www.webhostpriser.dk og www.hostpriser.dk være bedre

spontek> Kommer meget snart :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 23:38 #21
ztyxx > Der er problemer når det kommer til brug af sessions. Det oplevede jeg i hvertfald. De kunne ikke selv finde problemet dengang, og måtte give mig pengene tilbage.
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 23:38 #22
Skal dog ikke kunne sige, om de har fået rettet fejlen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 23:43 #23
sessions virker fint nok hos dem, det var under det gamle system de havde store problemer, og i starten da de ikke havde fjerne dot-filerne på det nye system
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 23:46 #24
Ok :)
Avatar billede dd-man Nybegynder
21. december 2003 - 00:13 #25
www.csg.dk - har ikke oplevet bedre mail support med et webhotel endnu, og som svarer så hurtigt som de gør.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
21. december 2003 - 23:25 #26
Jeg har fire hoteller hos www.danskewww.dk og er meget tilfreds med dem. Du skal ikke lægge nogen penge på bordet før dit hotel kører, og så kører de med månedsvis betaling... De tilbyder godt nok ikke hostning til de - efter min mening - latterlige priser til 1 - 10 kr. pr. måned - det siger da sig selv at man ikke kan få noget ordentligt til den pris.
Avatar billede googolplex Novice
22. december 2003 - 00:16 #27
skildpadden: Du kan sagtens få noget ordentligt webhotel til 10kr. Du får bare ingen tlf. support/fleksibilitet. Hvis du kan leve med dette, er der intet problem i at bruge et discount-hotel.
Avatar billede webcreator Nybegynder
22. december 2003 - 00:20 #28
Personligt har jeg ikke haft én eneste god erfaring med billig-hoteller. Derimod har jeg haft et par gode med gratishoteller. Men den bedste løsning er nu engang egen server :)
Avatar billede raphiron Nybegynder
05. januar 2004 - 11:59 #29
Har haft flere gratis hoteller, af dem er 1go.dk klart det bedste, med en høj oppetid, og en imponerende backup af data.
Ellers har jeg hørt meget negativt om cliche.dk, mens jeg har hørt flere fremhæve b-one.net
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
05. januar 2004 - 21:11 #30
www.csg.dk er det bedste hotel jeg har prøvet... god mail support, lette at tale med, og lave speciel aftaler... skader ikke at prøve at sende en mail til dem på info@csg.dk hvis du har spørgsmål