Avatar billede bro3886 Nybegynder
20. december 2003 - 15:29 Der er 8 kommentarer

Kabinetledninger til bundkort?

Hey all

Har lige fået en maskine hjem fra shg.dk, som skulle forestille at være blevet samlet :(

For det første har de ikke forbundet kablerne fra kabinettet til bundkortet, så maskinen vil naturligvis ikke starte. Jeg ved godt hvor stikkene skal sidde på bundkortet, men er ikke sikker på hvordan de skal vende eller om det har nogen betydning hvordan de vender - nogen der kan hjælpe? Skal den sorte ledning, der sidder på samtlige (hun)stik, fx vende til højre elle venstre?(Bundkortet er et IC7 fra Abit).

For det andet havde de *glemt* at tilslutte blæseren på CPU-køleren til strømstikket på bundkrotet :/

Sq da godt at jeg som det første kiggede ind i maskinen...

Håber, der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede riversen Nybegynder
20. december 2003 - 15:32 #1
for det første..hvis kabinetledninge rikke var monteret bundkortet kunne du jo ikke tænde pc'en og dermed brænde cpu af pga. manglende tilslutning af køler.

Stikkene skal vende på en bestemt måde. Det gør ikke noget du vender dem forkert så prøv ad med power switchen og se om den tænder
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. december 2003 - 15:33 #2
hvis der ikke er anvist +/- på de sorte stik, så er det lige meget om de vender til højre eler venstre..

det er faktisk kun LED og højtaleren du skal være opmærksom på med hvad vej de skal vende
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 15:35 #3
Nu ved jeg ikke hvilket kabinet det er men hvis man selvfølgelig undgår usb tilslutningen og kun bruger de ledninger til led lys eller lyd, så skulle man bare prøve sig frem. Det sker der ikke noget ved MEN se dog i manualen til bundkortet, der står det og det "plejer at være sådan at teksten skal vende indad i begge sider.
Avatar billede bro3886 Nybegynder
20. december 2003 - 15:45 #4
riversen: At kabinetledningerne ikke var monteret ændre ikke ved, at det er under al kritik ikke at tilslutte blæseren på CPU-køleren.

x-pro: Det står ikke i manualen!

riversen+rkhdk+x-pro: Okay, så prøver jeg mig frem :)
Vender tilbage med tildeling af point senere...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
20. december 2003 - 15:51 #5
Hejsa
Jeg har haft nogenlunde samme problem med shg - hvis du har mange problemer med det, så skal du bare sende lortet tilbage med den besked, at de skal lave de arbejde færdigt som de er blevet betalt for.

Skipper
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 15:55 #6
Avatar billede bro3886 Nybegynder
20. december 2003 - 15:59 #7
eqidiussen: Det har jeg ikke tålmodighed til - de har allerede brugt mere end 1 måned på at bortkomme snart det ene snart det andet til denne konfiguration :(

Det viste sig at kablerne _skal_ vende på en bestemt måde. Derfor går pointene til riversen :)

Men tak til alle de hurtige bidrag :)
Avatar billede bro3886 Nybegynder
20. december 2003 - 16:02 #8
Øhhh... Kan ikke lige se, hvordan jeg skal tildele point :/