Avatar billede perolsen Novice
17. september 1999 - 23:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

stregkode

hvis man har lavet et program i delphi
som har X antal input ( ex 700x0.055 )
hvordan laver man så det vise en i stregkode

Hvordan Gør man det?
hjælp mig tak
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. september 1999 - 03:50 #1
få programmet til at omsætte  din værdi til binære tal og så få det til at tegne en tyk streg for 1 og en smal for 0
Avatar billede perolsen Novice
18. september 1999 - 20:11 #2
Tak cyberesben men kan du ikke vise-
mig et eks. på en stregkode
tak
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. september 1999 - 20:19 #3
selve programmeringen kan jeg nok ikke, men hvis du kender det binære talsystem, så kan du f.eks. lave et nummer med 16 bits, altså lave 16 sorte streger så hvert 0 er en tynd streg og hvert 1 er en tyk streg..
Avatar billede uda Praktikant
24. september 2005 - 09:14 #4
Hej - Denne løsning vil i så fald blive til en binær stregkode !! og når denne læses skal den konverteres tilbag til Ascii-tegn hos modtageren. Dette er normalt ikke hensigtmæssigt.... I stedet kan man vælge at producere denne kode som en af de anerkendte stregkodetyper og derved få scanneren til at sende Ascii tegn direkte.