Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 12:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sende email via hjemmeside

Hejsa
Jeg ved ikke helt om det er den rigtige kategori jeg har oprettet dette spørgsmål i, men nu prøver jeg :-)

Til min hjemmeside vil jeg gerne have det så man kan skrive noget tekst i en "kasse" og derefter trykke på Send og så bliver teksten sendt til min email-adresse.

Nogen der ved hvordan man kan lave sådan noget på en hjemmeside?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 12:57 #1
det er simpelt nok, det er en formmail du skal have fat i, mange udbydere har en standard liggende, men kan du benytte eks. PHP, kan du let lave en i det
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 12:58 #2
Avatar billede espersen Novice
20. december 2003 - 12:58 #3
Se evt. denne artikel om emnet samt om Spambots  - http://www.html.dk/artikler/00041/
Avatar billede espersen Novice
20. december 2003 - 12:58 #4
samt kontaktformularer
Avatar billede eds Nybegynder
20. december 2003 - 13:35 #5
<?php
if (isset($_POST['navn'])) {
mail("din@e-mail.dk","besked fra site","$_POST[besked]", "From: $_POST[navn] <$_POST[mail]>\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1");
echo "Mailen er afsendt";
}
?>

<form action="<?php echo $_SERVER[PHP_SELF]; ?>" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
email: <input type="text" name="mail"><br>
Besked: <input type="text" name="besked"><br>
<input type="submit" value="Send">
</form>
Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 16:23 #6
eds: Jeg har indsat koden, men hvis jeg skriver en besked og trykker på "send", så står det følgende:

Not Found
The requested URL /< was not found on this server.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 16:26 #7
I Frontpage vælger jeg indsæt -> webkomponent -> avancerede objekter -> HTML

Skal jeg indsætte koden på en anden måde?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 16:41 #8
har du gemt filen som .php og IKKE .html
Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 16:48 #9
Nææææ, kan jeg ikke bare indsætte den "kode" som eds har skrevet i en html side og så gemme den som html? Skal hele den side hvor koden er gemmes som .php ?
Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 16:51 #10
det er på denne side jeg vil have den mulighed at sende email via siden:

www.jamesbond007.dk
Avatar billede larsemil Nybegynder
20. december 2003 - 19:19 #11
Jeg har fundet ud af det.
Men tak for jeres kommentarer.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
20. december 2003 - 19:21 #12
en php-kode kan ikke eksekveres i et alm html dokument
Avatar billede eds Nybegynder
22. december 2003 - 12:41 #13
Ja det er rigtigt den skal gemmes som .php ellers virker det ikke, men hvis dit webhotel ikke understøtter php vil den heller ikke virke.
Hvor har du din hjemmeside ligende.
Avatar billede larsemil Nybegynder
22. december 2003 - 12:51 #14
Jeg har min hjemmeside hos b-one.net
Men jeg har fået min formmail til at fungere.
Hvorledes gør jeg med point nu hvor jeg har fundet ud af det via andre end Jer der har svaret i denne tråd?
Avatar billede eds Nybegynder
22. december 2003 - 15:42 #15
Hvis ikke du mener at kunne bruge nogle af vores svar, lægger du bare selv et svar og acceptere det.
Avatar billede larsemil Nybegynder
24. juli 2004 - 23:06 #16
ok