Avatar billede alnoee Nybegynder
17. januar 2001 - 19:17 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Sub domæner

Hej

Jeg ved ikke om jeg har smidt det her spørgsmål i den rigtige kategori, hvis ikke, så fortæl mig lige hvor jeg ellers skal smide det.

Til sagen:

Jeg her en ADSL forbindelse med fast IP hvor jeg har opsat en webserver. Hvis jeg køber et domæne ved en registrator (f.eks enavn.dk) og får dette domæne til at pege på min IP, er det så muligt selv at oprette subdomæner til dette domæne??
Hvis ikke, hvordan gøres dette så nemmest ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. januar 2001 - 19:21 #1
Du skal bruge en DNS server.... det er ret kompliceret. Få i stedet fat på et .com domæne eller noget i den retning og kig ind forbi http:///www.mydns.com <- de fungerer som en DNS server og det er ganske gratis...
Avatar billede trille Nybegynder
17. januar 2001 - 19:22 #2
Kun hvis du har din egen DNS server, kan det lade sig gøre at lave ændringer direkte i zonen.

Hvis du vil have lavet ændringer på zonen (hostrecords, MX records etc.) skal du fortælle din DNS udbyder (etc. tele.dk) at du ønsker at pege test.enavn.dk igennem til din webservers IP og derefter tilføjeg denne hostheaderen for det aktuelle site på din webserver.

Venligst,
Claus
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 19:26 #3
Avatar billede blood Nybegynder
17. januar 2001 - 19:35 #4
Hvis du opretter dit domain hos Europas største Domain host www.speednames.com så får du en dns med i købet også kan du gører det
Avatar billede alnoee Nybegynder
17. januar 2001 - 19:52 #5
>>tommyf>> Har du fået det ASP script til at virke, hvis ja, kan du så ikke lige smide en mere detaljeret how-to end den der er i readme filen ?
Avatar billede jbarnow Nybegynder
17. januar 2001 - 19:54 #6
Alternativt til nye DNS entries, kan du oprette virtuelle foldere, som man vel også kan opfatte som alternative \"sub-domæner\":

www.enavn.dk/test/
www.enavn.dk/produktion/
etc.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. januar 2001 - 20:02 #7
alnoee<--> Har ikke afprøvet det, så det kan jeg desværre ikke.
Avatar billede alnoee Nybegynder
17. januar 2001 - 20:02 #8
Lad os lige få en ting på det rene.

www.enavn.dk er _IKKE_ mit domæne, bare den udbyder hvor jeg har købt et...måske skulle jeg have udtrykket mig mere klart ;-)
Avatar billede blood Nybegynder
17. januar 2001 - 20:05 #9
tommyf og alnoee

Det script er et asp script som viderstiller et * domain vider til det normale domain
D.v.s. at hvis du skriver http://sub.domain.dk blivewr det viderstilt til http://domain.dk/sub
Og det kræver at du har et * domain og det er noget du indstiller i din dns
Avatar billede blood Nybegynder
17. januar 2001 - 20:06 #10
Så det vil ikke virke
Avatar billede blood Nybegynder
17. januar 2001 - 20:08 #11
Men hos www.a0.dk koster det 99 ioprettelse og 5 kr om måneden at få en dns til sit domain
http://www.a0.dk/produkter/dns/
Avatar billede microtec Nybegynder
17. januar 2001 - 22:22 #12
blood >> Har overvejet * domain, mn CyberCity siger de ikke kan oprette et * domain til mit domæne.
Er det manglende velvilje fra deres side, eller er der en teknisk hindring for * domain hos nogle web-hoteller?
Avatar billede blood Nybegynder
17. januar 2001 - 22:29 #13
microtec

Hvad mener du med Cybercity er du hostet der?
Hvis ja så er det fordi at CyberCity ikke understøtter det på dit webhotel
Derfor kan jeg igen anbefale a0.dk(www.Azero.dk) De understøtter det
Avatar billede microtec Nybegynder
17. januar 2001 - 22:39 #14
Det jeg mener er at CyberCity en gang i sin tid stod for registrering af mit domæne. De hoster nu min site.
Med \"ikke understøtter det på dit webhotel\" mener du se en teknisk eller politisk hindring?
Jeg kan ganske enkelt ikke se broblemet i at sende alle forspørgsler til www.*.mitdomæne.dk til www.mitdomæne.dk så jeg kunne benyttet et script i stil med det du omtaler.

Jeg tør ikke flytte min forretnings site til www.Azero.dk
CyberCity har vist sig særdeles driftsikker.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. januar 2001 - 23:29 #15
Kom lige til at se at alnoee ville hoste på egen server via ADSL.
Så er det ikke relevant at tale om CyberCity og manglende * domain i dette spørgsmål.
Jeg opretter selv et :o)
Avatar billede alnoee Nybegynder
18. januar 2001 - 15:40 #16
Tak for hjælpen, så er pointene givet !!! (Har givet efter hvilke svar der var mest brugbare for mig)