Avatar billede eastdk Novice
20. december 2003 - 10:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pludselig virker FTP ikke mere.

Hej.
Jeg har brugt coffee cup i flere år uden problemer. Jeg har 3 servere jeg henter fra på port 21 og en enkelt jeg henter fra på port 22-
Pludselig virker den sidste ikke mere. Den logger godt nok ind men timer out med 0 i download. Hosten kan ikke se hvad der sker. Han siger at alt ser normalt ud, bortset fra at jeg ikke kan få fat i noget. Jeg har også prøvet direkte i IE, her er resultatet det samme.
Min internetudbyder siger at de ikke har lukket port 22.
Nogen der har en god forklaring ?

Jens.
Avatar billede sthen Nybegynder
20. december 2003 - 10:36 #1
Uanset hvad din internetudbyder siger, har du så forsøgt at ændre fra port 22 til f.eks. port 20, for at se om det virker?
Avatar billede eastdk Novice
20. december 2003 - 10:39 #2
Hvis hosten siger jeg skal bruge port 22 er det vel ikke muligt for mig selv at bestemme, eller hvad ?
Avatar billede eastdk Novice
20. december 2003 - 10:40 #3
Jeg har lige prøvet. Den connecter kun på port 22
Avatar billede raus22 Nybegynder
20. december 2003 - 17:08 #4
prøv at sætte passive på eller af
nogen gange kan en bestemt ftp klient ikke connecte prøv:

at download smartftp
www.smartftp.com
en Genial ftp klient :)
Avatar billede eastdk Novice
20. december 2003 - 17:36 #5
>raus22
Jeg har prøvet at installere smartftp som du foreslår.
Jeg forstår iøvrigt ikke hvorfor man altid foreslår npget andet end det jeg nu har brugt problemfrit i årevis men, ok *GG*
Smartftp gør nøjagtig det samme som coffeecup, den connecter og jeg får adgang og alt ser fint ud, jeg får bare ikke så meget som en enkelt byte - og så aborter den når tden er gået.
Avatar billede eastdk Novice
21. december 2003 - 03:04 #6
Finder der iøvrigt en måde man kan åbne porte manuelt på ? Jeg fandt en anvisning på dette men eftersom jeg har diapplet firewallen kan jeg ikke bestemme over porte. Det undrer mig bare at når jeg starter FTP program og faktisk downloader på port 21 - så viser et program der chekker åbne porte at port 21 skulle være lukket. Det kan den jo ikke være når jeg bruger den ????????????
Avatar billede eastdk Novice
21. december 2003 - 03:05 #7
Har I helt givet op on me - eller har de kloge hoveder bare ikke være inde idag *GGG*
Avatar billede eastdk Novice
22. december 2003 - 15:40 #8
Jeg lukker
Avatar billede eastdk Novice
22. december 2003 - 15:40 #9
:-(