Avatar billede joex Nybegynder
17. januar 2001 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ps/2 mus på seriel port

Jeg har en pc med seriel udgang til mus. Har lige købt en ny logitech pilot wheel mouse med ps/2-stik. Købte et converterstik seriel -> ps/2, men windows98 kan stadig ikke finde musen. Hvad gør jeg så?

Jørgen
Avatar billede renny Nybegynder
17. januar 2001 - 18:49 #1
det er din converter der ikke virker til den mus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2001 - 18:58 #2
Hvis det ikke er et Logitech stik kan der være problemer! Logitech sender normalt adapter med, når denne kan bruges, som på deres trådløse mus!

Det kan tænkes at musen ikke understøtter RS232. Spændingerne i RS232 (seriel) og PS/2 er ikke de samme, og det kan have betydning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. januar 2001 - 19:14 #3
Logitech skriver:

Plugs into the PS2 port on any Windows® system or the Universal Serial Bus (USB) port

Du kan også kikke på:
http://www.logitech.com/cf/support/1410.cfm
Avatar billede elrond Nybegynder
09. februar 2001 - 12:42 #4
He....USB...serial, det er vist ikke helt det samme hva\'. Du kan ikke bruge din ps/2 mus i en almindelig seriel port. ( har selv prøvet engang ) Det er ligegyldigt hvilken type adapter du bruger.
Avatar billede joex Nybegynder
09. februar 2001 - 13:01 #5
Jeg gav op og købte mig et usb-kort med 2 porte i stedet.
Tak for tippene!

Jørgen @:D