Avatar billede mizzk Nybegynder
19. december 2003 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af hardisk

hej
jeg vil gerne slette alt på/formatere min hardisk/pc. Men jeg ved ikke hvordan. jeg har win 98  og det er 2. udgave.
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2003 - 21:09 #1
Start op på din startdiskette, når den er færdig med, at boote-skriv format c: og tryk enter.
Avatar billede sch0sler Nybegynder
19. december 2003 - 21:18 #2
Få lavet en bootdisc(startdiskette) hvis du ikke har en. Det kan du læse om hvordan på windows help.

Sæt din bootdisc i pc'en, genstart og når der kommer noget frem vælg "Start computeren UDEN CD-ROM support"

Når den er færdig med at skrive alt muligt crap skriver du: format c:
Hvis det vel og mærket er c der er det drev du vil formatere..

Håber du kan bruge mit svar til noget fornuftigt

//Sch0sler
Avatar billede mizzk Nybegynder
19. december 2003 - 21:20 #3
sidste gang jeg formaterede brugte jeg win-98 cd-rom'en. hvordan kan det være
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2003 - 21:23 #4
Så boot op på den, der kan du også formatere.
Avatar billede mizzk Nybegynder
19. december 2003 - 21:30 #5
ok, men spørger den ikke efter ting jeg skal skrive osv.
undskyld jeg er lidt besværlig, men sidst jeg gjorde det var processen lidt længere, måske tager jeg fejl, men jeg prøver nu alligevel
Avatar billede peet-49 Novice
19. december 2003 - 21:31 #6
Du skal skrive det samme, som ved startdisketten.
Avatar billede rbl Praktikant
19. december 2003 - 23:46 #7
Det nemmeste er at genstarte i Dos-tilstand og skrive "Format c:"
Avatar billede mizzk Nybegynder
25. december 2003 - 13:49 #8
tak
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 13:52 #9
*LOL* så æder manden point selv
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2003 - 13:52 #10
Hvorfor accepterer du dig selv?
Avatar billede peet-49 Novice
25. december 2003 - 13:53 #11
Manden må jo være sulten.