Avatar billede mlarsen_dk Nybegynder
17. januar 2001 - 18:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup på Tape - Automatisk

I Win NT 4.0 er der et backupprogram, som virker med den DAT der sidder i maskinen.

Men det må da være muligt at automatisere backup-proceduren, så jeg ikke selv skal gøre andet end at skifte bånd?
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 18:20 #1
Ja, til dels.

Du skal bruge AT-kommandoen til at schedule NTBACKUP.EXE med tilhørende parameter. Du kan eventuelt hente WINAT.EXE fra Resource Kittet som er et grafisk-program til at sætte AT-kommandoen.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
17. januar 2001 - 18:24 #2
Hov, lidt flere detaljer havde været gavnligt.

Bare så du får et billede af de forskellige kommandoer:

AT:
The AT command schedules commands and programs to run on a computer at a specified time and date. The Schedule service must be running to use the AT command.

Men som der står skal du kører \"Schedule Server\" på NT-maskinen. Det sætter du inde i kontrol-panelet under \"Services\".

Se godt på parametrene for NTBACKUP.EXE og lav en batch-fil. Dernæst adder denne batch-fil til schedule-listen.

/CoRex
Avatar billede mrcorex Nybegynder
18. januar 2001 - 20:58 #3
Tak for point.

En sidste ting. Du kan IKKE ejecte båndet automatisk fra dette backup-program. Der skal noget 3rd part til. Hvis du finder noget må du GERNE poste et link hertil.

/CoRex