Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 17:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Varm Thunderbird?

Xtom kender allerede konfigurationen i denne PC... Det var noget med en broken core og noget :-) Nåh anyway. Når jeg stresser CPU\'en viser Asus probe 70 grader(!) Når jeg restarter og går ind i BIOS med det samme, vises der en temp på 65 grader... Jeg synes dælendytme det er meget... Køleren er en Golden ORB (Ja den kan godt monteres på en Socket-A processor...) Der er ingen anden køling i comp\'en udover slefølgelig strømforsyningsblæseren. jeg overvejer lidt at hælde en køler i i bunden af kabinettet for at få lidt kold luft ind... er der andre med lignende specifikationer som har samme temperaturerererer?

Note: det er en Thunderbird 900
Avatar billede kurtj Nybegynder
17. januar 2001 - 18:06 #1
Hvis der sidder det der gummistik på Orb`en, vil jeg foreslå at komme almindelig kølepasta på istedet. Temperaturen faldt med ca. 5 grader på min Crome orb ved at komme pasta på istedet.  T-bird 800 = 48 grader
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:09 #2
Gummistik? Det skod pasta som sad på køleren da den blev købt er blevet renset totalt af, og noget nyt og meget bedre er blevet \"monteret\". Jeg kan ikke lige huske hvilket mærke det er...
Avatar billede kurtj Nybegynder
17. januar 2001 - 18:12 #3
Okay !! ;)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:16 #4
Det nye pasta du omtaler er sandsynligvis \'Arctic Silver\' - Noget studiedata er begyndt at forhandle (på venlig opfordring og vedlagte artikler om det) hehe =]

Jeg har en Tbird 900@1100 kørende på ~49° med en Chrome Orb og tre kabinetblæsere (ultra low-noise). Overvejer dog en NC Silverado for at presse hastigheden op og lydniveauet ned.

Men helt apropos.. har du selv installeret Proben?

Xtom` =)
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:18 #5
njøbøø... Nej. Den er vistnok helt standard fra Asus I guess
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:20 #6
Forresten. Har du hævet multiplieren til 11 eller hur? Hvad brugte du til at connecte L1\'erne?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:21 #7
Du spørger efter andre der har lignende specifikationer men afviser svarene?

Ja, jeg har fjernet multiplierlåsen. Og brugte en \'Conductive Pen\' som det hedder.
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:26 #8
Nåh ja sorry.. Egentlig leder jeg efter en løsning på problemet. Ikke at jeg mener at den ikke kan køre med de 65 grader, det er mere fordi at jeg også vil have den til at køre ca. 1100 og det vil den sgu garanteret inte når den allerede nu har en temp på 65° :-)

<quote>Og brugte en \'Conductive Pen\' som det hedder</quote> --- Det var også det jeg regnede med...

men du kan godt se; dine 49° ved 1100 og mine 65° ved 900... Det er lidt noget skidt.

Når mit nye kabinet kommer, skal der også smides et par blæsere i...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:32 #9
Well altså.. hvis du har et helt, næsten hermetisk lukket, kabinet, så bør det da ikke undre nogen at du ligger på omkring 65° - selv om det lyder ganske højt for en tb900 med en TT køler.

Men du har en Golden Orb på en Tbird? ..selv om jeg for evigheder siden har sagt det var herredumt? ..man føler sig sgu fristet til at smide et par links af :)

Men så snart du får nyt kabinet, og lægger et par kabinetblæsere i, burde dit problem forsvinde.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:33 #10
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:36 #11
Ja du skal nu have dine point du...! jeg ved alt for godt det med den Golden Orb. Remember dengang jeg desperet skrev herinde da jeg bustede den core? :-) Det var tider.

Jeg tror også at det nok skal blive ok når jeg får det nye kabinet og noget... jeg regner med måske at købe en super Orb og så smider jeg lige en copper shim på så jeg ikke risikerer det samme igen :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:42 #12
Jah joh.. hvis du bruger kobberspaceren med en Super Orb, ser jeg ingen problemer.. men du skal under ingen omstændigheder prøve at smide en spacer ind under din FC-PGA Golden Orb.. *gys* det får mig til at krumme tæer :)
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:48 #13
Ja det gør det vel.. Kæft det kunne være fed at smide en Blizzard CPU Intercooler på: http://www.cluboverclocker.com/reviews/water_cooling/blizzard/index.htm

Den er feeedd!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:51 #14
AMD Athlon Thunderbird 900@1578MHz
http://www.sysid.subnet.dk/bunny1578.htm
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:54 #15
Jow jow... At de så selv har lavet SysId er noget andet :-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
17. januar 2001 - 18:56 #16
Monk havde lavet SysID længe inden den test der.. :)
Avatar billede leth Nybegynder
17. januar 2001 - 18:57 #17
Nåh... Jeg tror jeg vil gå i gang med at få den temperatur smidt ned... Lidt fusk kan man vel altid finde på