Avatar billede connaissance Nybegynder
17. januar 2001 - 16:57 Der er 15 kommentarer

Opstart med musik-programmer.

Siden jeg for nyligt faldt over et ejay-se program på en cd-rom, er jeg blevet mere og mere interesseret i at lave musik på min pc. Jeg har undersøgt forskellige programmer på nettet (cubase, dance ejay-3, buzz, sound forge, logic med flere). Som den erfarne ekspert sikkert erfarer, er disse programmer vidt forskellige, og har forskellige grundformål.
Mit spørgsmål går på hvilke (et eller flere?) programmer jeg bør anskaffe mig for at komme bedst muligt i gang med at lave musik på min pc. Jeg har ingen speciel musikalsk baggrund, og ingen instrumenter. Jeg leder efter en billig startløsning. Hvis interessen fortsætter, kan jeg altid gå videre til evt. bedre/dyrere løsninger. Min interesse går primært på software området og sample-programmer a la ejay, dog kunne jeg godt tænke mig programmer med større mulighed for at variere lyd etc.
Hvis du har et godt forslag til et pc-keyboard eller lignende, er du dog også velkommen til at skrive dette.

Ordentlig smøre, men jeg håber der er nogle eksperter som kan hjælpe mig
mvh
Avatar billede connaissance Nybegynder
17. januar 2001 - 17:05 #1
Glemte at skrive, at jeg har fået ejay-studio foræret, men desværre ikke helt formår at anvende det - som jeg ser det, er styrken i dette program for folk med instrumenter.
Avatar billede mugge17 Nybegynder
17. januar 2001 - 17:14 #2
De programmer du nævner, er alle sammen rimelig gode, men det er et program som du ikke har nævt, som faktisk er genialt. Det hedder Magix Music Maker, du har sikkert hørt om det. Programmet går mest op i at du kan lave lydene helt om. Det er et program med i pakken, hvor du kan lave alle lyde helt om, højre frekvens, lydstyrke, længde,bas og mange flere ting. Det kræver ikke nogen musikalsk baggrund for at lave musik, da det faktisk er dejlig nemt. Lydene er okay, men der kunne være lidt bedre trance lyde, men det har de også tænkt på, da du kan hente nye sampels på deres hjemmeside : www.magix.de
Det er nok det program jeg vil anbefalde til dig.
Hvis du vil have et af de nævnte programmer ville jeg nok anbefalde Ejay, da det også er et godt produkt. Men prøv at læse lidt om Magix, da det nok er det beste på marked lige nu.
Håber du kan bruge det til noeget.
Avatar billede electriz Nybegynder
17. januar 2001 - 17:27 #3
NOT!
Brug dog Buzz mann...
Avatar billede connaissance Nybegynder
17. januar 2001 - 18:43 #4
Til mugge: jeg har (som du selv regner med) prøvet magix, og synes da også det er udemærket. Jeg synes dog der er større overskuelighed i ejay programmerne.
Til electriz: mener du at Buzz er til folk uden egentlig musik baggrund? Med mine nodeevner kan jeg ikke få ret meget ud af buzz.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
17. januar 2001 - 21:32 #5
jeg har selv eJay, og har også lagt min musik ud på nettet. efter min mening er problemet med eJay, at det er ALT for simpelt, de fleste sange som man laver er ikke ret gode. jeg vill i hvert fald ikke investere i ejay(mellem linjerne:skaf den på et skummelt gadehjørne, hvis du absolut vil have det!)
Avatar billede electriz Nybegynder
18. januar 2001 - 15:36 #6
Ok ok, måske ikke til nybegyndere, men man kan jo starte med f.eks Ejay og så derefter, når man er klar til noget der \"SPARKER RØV\" skifte til Buzz!

Jeg brugte engang for LANG tid siden, også Rave Ejay og Dance Ejay 2... Det var da også godt imponerende, men efter noget tid med Ejay får man lidt mere blod på tanden, efter noget man kan udrette noget større med.

Én af de ting jeg ikke bryder mig om i Ejay, er at alle de samples man bruger, bruger alle de andre Ejay bruger jo også! Så man kan jo ikke rigtig få sin helt egen personlige musik. Ja, det er da skod, må i da indrømme!

Og så er Buzz jo også fuldstændig GRATIS!!

Buzz = Jeskola.com
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. januar 2001 - 16:07 #7
enig! men kan jo også importere wav filer fra et andet spil. prøv at høre www.motherfisse.50megs.com/motherfisse - the_fart_and_burp_song.mp3
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. januar 2001 - 16:09 #8
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. januar 2001 - 16:10 #9
lort, det direkte link virker ikke!
Avatar billede electriz Nybegynder
18. januar 2001 - 17:28 #10
Naaa,grrrr,skid skid virker ikke....
Avatar billede lennart Nybegynder
11. marts 2001 - 00:54 #11
hvad med fruity loops

http://www.fruityloops.org/
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:27 #12
Cubase vst. alt det andet er for wannabes..
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:35 #13
For 2000 kan du få en rimelig BRUGT synth oveni...
Avatar billede 2-short Nybegynder
10. januar 2002 - 20:32 #14
alle prof. producere og sådan bruger cubase. Det tager et stykke tid at sætte sig ind i det men det kan altså godt betale sig.
Avatar billede lennart Nybegynder
10. januar 2002 - 21:45 #15
aha ligesom windows et det bedste operativsystem det er jo det mest brugte