Avatar billede spykiller Nybegynder
18. december 2003 - 21:01 Der er 11 kommentarer

META Tags

Hvorfor virker mit META Tags ikke?

<html>
  <head>
  <title>jhmontage</title>
    <META NAME="description" CONTENT="Hej...  Jeg giver dig et godt tilbud gratis">
    <META NAME="keywords" CONTENT="Markiser, Gardiner, Persienner, Sunscreens, John Holst, Håndværk, jhmontage">
    <META NAME="robots" CONTENT="index,follow">
    <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; CHARSET=ISO-8859-1">

  </head>
  <frameset cols="173,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
    <frame name="left" src="left.php" scrolling="no" noresize>
    <frame name="main" src="main.php">
  </frameset>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2003 - 21:10 #1
Virker ikke? Metatags har ikke synderlig virkning på søgemaskiner i dag.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2003 - 21:11 #2
Men skal du have dem, så anbring dem på de sider der indeholder de søgeord du angiver. Eller la' vær, og nøjes med et godt indhold.
Avatar billede spykiller Nybegynder
18. december 2003 - 21:14 #3
Jeg vil da gerne have at hvis man søger på fx www.google.dk efter Markiser at så min side bliver anbefalet

Hvordan skal man ellers gøre det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2003 - 21:16 #4
Din side er bestemt ikke særlig søgevenlig (jeg har gættet url-en)

Du skal ikke have ord i billeder eller javaapplets, men stående som ren
tekst på siden. Og du skal ikke have links i javaapplets, men i almindelige
links, som kan blive fulgt af en søgemaskine.

Du skal helt omtænke den side, hvis du skal gøre dig hån om at finde den
på google. Læs www.joyzone.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2003 - 21:16 #5
sorry:  gøre dig håb om....
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. december 2003 - 21:30 #6
Du bør oven i købet være lidt forsigtig, og sikre dig at søgemaskinerne ikke ser ord i meta de ikke også ser i sideteksten, det kan blive opfattes som spam.
Avatar billede spykiller Nybegynder
19. december 2003 - 08:53 #7
Hej bufferzone

Jeg er ikke sikke på at jeg forstår hvad du mener..

Kan du ikke lige kikke på www.jhmontage.dk og se om jeg har gjort det du skriver der
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. december 2003 - 12:19 #8
Du har gjort det HELT forkert - som jeg siger: start helt forfra med siden,
og have søgemaskiner i tankerne hele vejen igennem.

Eller: http://adwords.google.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. december 2003 - 15:37 #9
Jeg må sige at jeg er enig med erikjacobsen. Det du skal tænke på er at en søgemaskine ikke ser framesættet som en side, den læser koderne. Dette betyder at en søgemaskine vil se din frameside, læse en masse metatags, og så ikke finde noget indhold på denne framside, det er spam.

Du kan gøre to ting ved dette.

1. Sørge for at der kun sidder udfyldte meta på de sider der faktisk har indhold. og så optimere dette indhold.

2. bruge <NOFRAMES> sektionen til at placere noget indhold der passer til de metatags du har puttet ind. Denne metode giver nogle meget gode muligheder, men du skal være forsigtig. Det indhold du placere i noframes sektionen SKAL være ordentligt indhold, der faktisk vil give mening hvis en gammel browser der ikke understøtter frames kommer forbi, ellers risikere du at dette opfattes som spam. Jeg vil anbefale at du validere med den browser der hedder LYNX (http://lynx.browser.org/) dette er en meget basal browser, og kan du se noframes sektionen ordentligt her med indhold der giver mening, skulle alt være i orden
Avatar billede spykiller Nybegynder
19. december 2003 - 16:03 #10
Ok, Jeg bliver nok nød til at læse lidt mere om det...

Men tak for links og start tips... det fik mig da end del kloger

Jeg vil gerne give jer begge 30 så kan erikjacobsen ikke lige klikke svar..

Jeg vender nok tilbage efter Nytår med en helt ny webside...:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. december 2003 - 16:58 #11
Nej, tak, ingen point for en masse ikke-konstruktiv kritik ;))