Avatar billede mjiw Nybegynder
18. december 2003 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

med / uden www.mitdomæne.dk

Jeg har installeret en web-server (IIS 5.0 / win2000Server), med flere domæner...

når jeg "kalder" mine domæner, vises de KUN, hvis jeg undlader www.

jeg ønsker at både www.mitdomæne.dk og mitdomæne.dk kan anvendes - hvordan gør man det ???
Avatar billede janemil Nybegynder
18. december 2003 - 20:59 #1
Internet Information service manager --> Vælg sitet --> Propertios --> Under web site fanebladet tryk advanced
Avatar billede janemil Nybegynder
18. december 2003 - 21:01 #2
Du laver subdoæmer på samme måde.
Du kan lave site1.domæne.dk på et site og site2.domæne.dk på et andet.
Bare der ikke er noget som konflikter med hinanden.
Avatar billede djaahn Nybegynder
18. december 2003 - 21:50 #3
Også skal du huske at oprette den som cnames i din DNS server... Ellers virker det ikke...
Avatar billede mjiw Nybegynder
18. december 2003 - 22:43 #4
janemil <<<
tak - dit første svar virkede !
forsøgte med svar nr. 2 - det kunne jeg ikke kontakte via browser -
er der ikke noget med at det skal igennem DK-Hostmaster for at virke ?
men ok - det er pt. ikke mit behov.

djaahn <<<
jeg er NB i web-server opsætning, så jeg ved ikke hvad cnames er eller hvor jeg skal finde det !
Men som sagt, nu triller det !
Avatar billede djaahn Nybegynder
18. december 2003 - 22:58 #5
Det er ikke i web-sereveren. Du har dit domainen registeret et sted, i en DNS server. Den laver det menskelige navn: "blabladomain.dk" om til en ip. for at du kan slå www.blabladomain.dk op, altså oversætte det til en ip, skal du oprette det i DNS serveren som et cname.
Det sammen når du vil lave blabla.blabladomain.dk så skal dette også oprettes som et cname, i din DNS. Da du ikke har meget styr på det, har du nok en udbyder der varetager din dns, og de har nok oprettet www domainet for dig.
Læs evt mere på www.gratisdns.dk. Hvor du også kan få en gratis dns server.

god jul
Avatar billede mjiw Nybegynder
19. december 2003 - 00:41 #6
djaah <<<

Ok - så er jeg mere med på hvad vi taler om - og ja, det har jeg en udbyder, der ordner !