Avatar billede drzulu Nybegynder
18. december 2003 - 15:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Deling af ADSL

Har en netforbindelse som jeg har delt mellem 2 PC ´ere.
Via en router, hvorfra begge netkabler fra PC´erne er tilkoblet. Har en 1024 bit forbindelse. Vil gerne have den delt så den ene PC får 2/3 af forbindelsen. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede snowball Novice
18. december 2003 - 15:22 #1
http://bandwidthcontroller.com/ - kræver en server hvor alt trafikken går igennem.

http://www.netlimiter.com - skal installeres på alle PC'ere, men kræver ikke en server alt trafikken skal gå igennem.

Snowball
Avatar billede drzulu Nybegynder
18. december 2003 - 15:27 #2
Hm nogen gratis løsninger? :)
Avatar billede snowball Novice
18. december 2003 - 15:32 #3
Ikke så vidt jeg ved - med mindre du vil benytte Linux ;)

Som verden er i dag, kan man ikke forvente at man stadig kan få alt gratis!

Snowball
Avatar billede drzulu Nybegynder
18. december 2003 - 15:39 #4
Æv bæv. Det er til hjemmebrug, så jeg har ikke lyst til at skulle opsætte en server og betale for et program, der kan klare noget så banalt som at dele en internetlinje. På Windows ME mener jeg da at man kunne dele sin linje - og ganske enkelt. Kan en XP virkelig ikke gøre det?
Avatar billede drzulu Nybegynder
18. december 2003 - 15:41 #5
I øvrigt er serveren ikke bare en host? En XP kan vel godt være host for at bruge programmet?
Avatar billede snowball Novice
18. december 2003 - 15:45 #6
WinXP kan godt dele din linie - bare ikke som du vil have det - altså så en PC får 1/3 og den anden får 2/3 af forbindelsen.

WinXP kan også sagtens være "server" i dette tilfælde.

Snowball
Avatar billede drzulu Nybegynder
18. december 2003 - 15:51 #7
Ja men så skal den vel bruge en masse ressourcer når man er på nettet?

Skidt pyt tak for besvarelsen. Lader den stå åben lidt så andre kan komme med løsninger.

Kan man evt. smide noget andet hardware ind og få flere muligheder?
Avatar billede snowball Novice
18. december 2003 - 15:55 #8
Jeg har ikke selv afprøvet http://bandwidthcontroller.com/ så jeg ved ikke hvor ressourcekrævende det er, men tror ikke det er det helt vilde.

Du kan godt få en router som direkte kan gøre det du ønsker så du slipper for at installere noget software på PC'erne, men eftersom du ikke vil betale 300-400kr for 2 NetLimiter licenser, så er den mulighed allerede udelukket da en sådan router koster en hel del mere end 300-400kr. ;)

Snowball
Avatar billede djaahn Nybegynder
18. december 2003 - 21:48 #9
Det er en skide dårlig ide, se mit svar i tidligere tråd. Du sænker hastigheden på din linie helt vildt. Kræver special hardware i begge ender.. både hos din isp og hso dig...
Så lev med det du har nu!!
Avatar billede drzulu Nybegynder
19. december 2003 - 13:33 #10
Er det ikke lidt amatør agtigt at et styresystem ikke har det indbygget? Kan man dele 50/50 bør man da kunne dele 75/25! Ok med jer med 50/50 point til hvert svar?
Avatar billede snowball Novice
19. december 2003 - 13:48 #11
Øh, så vidt jeg ved kan den da heller ikke dele 50/50 !?

Du bestemmer selv hvordan du vil fordele pointene.

Snowball
Avatar billede drzulu Nybegynder
19. december 2003 - 13:54 #12
snowball så har jeg misforstået dit indlæg (18/12-2003 15:45:08)
Troede at du mente XP ligesom ME kunne dele linjen.
Avatar billede snowball Novice
19. december 2003 - 13:59 #13
drzulu: Det kan den (vist) også, men den deler den på ingen måde så begge PC'ere får lige meget af båndbredden. Den PC der "kommer først" vil praktisk taget altid få mest af båndbredden.

Snowball
Avatar billede drzulu Nybegynder
19. december 2003 - 14:16 #14
Ok tak for svarene